صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است
قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است

یک استاد آینده پژوهی:

قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است

یک استاد آینده‌پژوهی گفت: امروز دنیا قدرت‌های رسانه‌ای جدید را جدی گرفته و به همین دلیل مدیران رسانه‌های مهم دنیا هم در اجلاس جهانی داووس کرسی دارند و هم در کنفرانس امنیتی مونیخ چراکه قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است.

طرح تازه مجلس برای پیام‌رسان‌ها؛ به نام «ساماندهی»، به کام «محدودیت»

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی مطهرنیا ظهر امروز(چهارشنبه) در سمینار اقتصاد و رسانه در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهارکرد: فناوری ارتباطی موجب شده جهان ما کوچک شود، در سال ۲۰۱۰ اعلام کردم جهان شیشه‌ای است و در ۲۰۱۵ نوشتم جهان ما گوی بلورین و در سال ۲۰۱۷ فلک آبگینه را مطرح کردم چراکه از نظر من جهان به این سوی در حال حرکت است.

وی افزود: مرگ فاصله‌ها در حال روی دادن است و حکومت‌های دنیا برای باقی ماندن فاصله‌ها تلاش می‌کنند. ارتباط به زمان و مکان محدود نمی‌شود. اوترنت در آینده خواهد آمد و دیر یا زود ایران را در بر می‌گیرد.

این استاد آینده پژوهی و روابط بین الملل ادامه داد: ما اکنون به غیر از در هم تنیدگی عناصر زمان و مکان دومین مسئله و گام را فرو ریزش زبان ها را پیش رو داریم. در آینده نزدیک بشر انتقال اطلاعات را بیشتر انجام خواهد داد و ایجاد هیجانات بالای اجتماعی و انقلابی خواهد کرد، اگر دقت کنیم در دنیا این اتفاق کم کم در حال روی دادن است.

مطهرنیا تاکید کرد: در ادامه ایجاد یک فضای مناسب در جهت فروریزش بزرگ ذهنی را خواهیم داشت، در واقع همان طور که اثر انگشتان افراد متفاوت است سیگنال‌های ذهنی هر فرد نیز تفاوت دارد و به این ترتیب فاصله‌های دهنی نیز فرو خواهد ریخت.

وی ادامه داد: دنیا در آستانه انقلاب پنجم یعنی انقلاب هوش مصنوعی است، گفته می‌شود در انقلاب چهارم که انقلاب تکنولوژی محسوب می‌شود به اندازه طول حضور انسان تا انقلاب چهارم پیشرفت حاصل شده است و پیش بینی می‌شود در انقلاب پنجم چندین برابر انقلاب چهارم پیشرفت داشته باشیم.

این استاد آینده پژوهی گفت: رسانه‌ها به این شکل برداشته خواهند شد و آینده مملو از راز خواهد بود، پس باید از هم اکنون سند چشم انداز رسانه‌ای تدوین شود چراکه در آینده نزدیک دانایی ملت‌ها در برابر قدرت دولت‌ها صف آرایی خواهد کرد. 

مطهرنیا اظهارکرد: امروز دنیا قدرت‌های رسانه‌ای جدید را جدی گرفته و به همین دلیل مدیران رسانه‌های مهم دنیا هم در اجلاس جهانی داووس کرسی دارند و هم در کنفرانس امنیتی مونیخ چراکه قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است. 

وی با اشاره به اینکه آینده رسانه‌ها و رسانه‌های آینده لایه‌های زیرین و زبرین جامعه را تشکیل خواهند داد، گفت: با دگرگونی رسانه‌ها نقطه تشابه هویت متوجه ارتباطات خواهد بود. در لایه رویی شاهد تغییراتی خواهیم بود و لایه‌های زیرین هم تغییر می کنند که توسط رسانه ها این تغییرات صورت می‌گیرد.

این استاد آینده پژوهی، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک رسانه‌ها باید پیمایش، پایش، پویش و پردازش را انجام دهند و مسیر درست خود را مشخص کنند تا از رقیب عقب نمانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.