صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می‌کرد
رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می‌کرد

رییس هیات کشتی خراسان رضوی: فدراسیون باید از میزبانی جام جهانی در مشهد دفاع می‌کرد

رییس هیات کشتی خراسان رضوی معتقد است فدراسیون کشتی به بهانه قانونی که هنوز تصویب نشده، از میزبانی مشهد در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی حمایت نکرده‌ است.

قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد - کرمانشاه

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص منتفی شدن میزبانی مشهد از جام جهانی کشتی، اظهار کرد: میزبانی از مشهد گرفته‌شده و از این بابت بسیار ناراحتیم. فکر می‌کنم فدراسیون آنطور که باید و شاید از میزبانی مشهد دفاع نکرد. تابحال صحبت‌های مختلفی مطرح شده ولی صحبت‌های اخیر دودانگه، نشان می‌دهد که وی با فدراسیون هماهنگ بوده و آنطور که خودش هم اظهار کرده، آنچنان دفاع سفت و سختی هم از میزبانی مشهد نداشته‌است.

وی در خصوص دلیل اتخاذ چنین رویکردی از سوی فدراسیون کشتی کشورمان تصریح کرد: صحبت از قانونی‌ جدید برای شکل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی مطرح است که البته هنوز تصویب نشده‌است. گویا کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی به دنبال برگزاری جام جهانی، با حضور ۵ تیم برتر جهان و تیمی متشکل از بزرگان جهان است اما هنوز چنین قانونی تصویب نشده‌‎است. فدراسیون تصمیم گرفته با توجه به اینکه احتمالا ایران در این رقابت‌ها حضور نخواهدداشت، میزبانی را هم نگیریم، اما هنوز این قانون در حد پیشنهاد است و باید برای تصویب به هیات‌رییسه اتحادیه جهانی برود. می‌‎شد در آن قسمت هم با مذاکره از تصویب آن جلوگیری کرد و فرصت برای چانه‌زنی وجود داشت.

ریاضی گفت: این بهانه قابل قبولی نیست. همانطور که ایران، میزبان جام جهانی کشتی فرنگی‌است، می‌شد برای کشتی آزاد هم تلاش بهتری صورت گیرد. ابتدا به من اعلام کردند رسول خادم تاریخ را تغییر داده اما با خادم که صحبت کردم متوجه شدم چنین اتفاقی رخ نداده‌ است. طبیعتا من که به نامه‌های فدراسیون دسترسی ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده که به بهانه عدم حضور احتمالی ایران، میزبانی را از مشهد گرفتند. از ابتدا هم همین زمان را برای برگزاری جام جهانی پیشنهاد کرده‌بودیم و حتی نمایندگان اتحادیه جهانی کشتی از مشهد بازدید کرده‌بودند و نظر مثبتی داشتند. باید از مردم مشهد به سهم خودم عذرخواهی کنم، زیرا می‌خواستیم با میزبانی از جام جهانی کشتی آزاد، شور دوباره‌ای به کشتی مشهد بدهیم.

رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون کشتی و غیبت خادم گفت: قطعا نبود خادم یا یک رییس فدراسیون تاثیر بسزایی در چنین اتفاقاتی دارد. چند بار تابحال درخواست کرده‌ایم که انتخابات مجمع هرچه زودتر برگزار شود اما هنوز هیچ پالسی از سوی وزارت ورزش و جوانان نگرفته‌ایم و همچنان کشتی کشور با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد. به هر حال واقعیت این است که تصمیم اتخاذشده از سوی رییس فدراسیون، پایاتر از تصمیمی است که از سوی سرپرست گرفته می‌شود و دامنه اختیارات سرپرست فدراسیون محدودتر است.

ریاضی تاکید کرد: نخستین ترکشی که از سوی اتحادیه جهانی و کمیسیون فنی این اتحادیه به ما خورد، همین لغو میزبانی مشهد از جام جهانی کشتی بود. آرزویم این است که وزارت هرچه سریعتر انتخابات فدراسیون کشتی را برگزار کند تا از این وضعیت خارج شویم. مهم است که جلوی ترکش‌های بعدی را بگیریم. متاسفانه هنوز وزارت ورزش هیچ کاری برای برگزاری این مهم نداشته‌است.

وی گفت: همه امید ما این است که این پروسه سریعتر انجام شود. نمی‌دانم چه کسانی برای ثبت نام پا پیش خواهندگذاشت اما قطعا با آغاز روند ثبت‌نام‌ها وضعیت تا حدی مشخص خواهدشد. ادامه این وضعیت به ضرر کشتی ایران است.

عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به اینکه آیا ممکن است جام جهانی کشتی فرنگی در مشهد برگزار شود، گفت: با توجه به موقعیت خراسان در کشتی آزاد با بررسی‌هایی که صورت گرفته‌بود، می‌خواستیم میزبان جام جهانی کشتی آزاد باشیم. اتفاقا به ما پیشنهاد شد که از جام جهانی فرنگی میزبانی کنیم، اما واقعیت این است که تمام رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما برای میزبانی از کشتی آزاد بود. ضمن اینکه با توجه به پتانسیل بالای خراسان در کشتی آزاد، فکر می‌کنم برگزاری مسابقات کشتی فرنگی، آن شور و شوقی که مدنظر بود را هم به جامعه ورزش استان تزریق نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.