صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / حزب‌الله عراق: آیت‌الله شاهرودی بازوی راست شهید صدر بود
حزب‌الله عراق: آیت‌الله شاهرودی بازوی راست شهید صدر بود

حزب‌الله عراق: آیت‌الله شاهرودی بازوی راست شهید صدر بود

گردان‌های حزب‌الله عراق، درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

گردان‌های حزب‌الله عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این نیز سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:جامعه اسلامی شخصیت بزرگی که در تمام دوره‌های زندگی‌اش برای گسترش و علو دین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد را از دست داد.

همچنین همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:وی بارزترین شاگرد شهید صدر بود که فقه مدرسه او را فراگرفت و در راه دفاع از استاد و مربی خود شدیدترین انواع شکنجه را از سوی نظام بعث صدامی متحمل شد و به تلاش و جهاد خود برای دفاع از مظلومیت ملت عراق ادامه داد.

از سوی دیگر، حزب دعوت اسلامی عراق در بیانیه ای جداگانه با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اعلام کرد: آیت الله شاهرودی از بزرگترین اساتید بحث خارج در حوزه های علمیه ، حامی حزب دعوت اسلامی، شخصیت مورد اعتماد شهید سید محمدباقر صدر و از برجسته ترین شاگردان وی بود که در جهاد علیه نظام بعث مشارکت داشت و شدیدترین شکنجه ها را در سلول های نظام سابق عراق متحمل شد. مرحوم شاهرودی، اولین رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بود سپس سخنگوی رسانه ای این مجلس شد و بعد از آن مسولیت های بزرگی در جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت.

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اعلام کرد:ایشان استاد، پژوهشگر و راهنمای بزرگی است که بسیاری از افراد از علم او بهرمند شدند. وی در سرزمین علم و حوزه های علمیه یعنی نجف اشرف به دنیا آمد، بزرگ شد و دانش آموخت و از راهنمایی های شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و دیگر علمای بزرگ بهره برد.

جمعیت علمای عراق نیز در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

براساس این گزارش، مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.