صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز در سال ۹۸

استاندار:

برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز در سال ۹۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا نیمه دوم سال ۹۸ حدود 100 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد احمدی در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های بویراحمد و دنا که با حضور بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در محل روستای عزیزی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب شاهد حضور فعال مسئولان کشوری در مناطق محروم استان هستیم.

وی اظهار کرد: این ایده حضور در بین مردم‌ از شاخص های نظام جمهوری اسلامی است که همواره خدماتش بر محور محرومیت زدایی است. با وجود صعب‌العبور بودن برخی از مناطق استان تا نیمه دوم سال ۹۸ حدود ۱۰۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضریب دسترسی به تلفن همراه و پوشش اینترنت در روستاهای استان، خاطرنشان کرد: این میزان دسترسی تا پایان سال افزایش می یابد .

احمدی با اشاره به اینکه شاید فقر ثروت و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد، تصریح کرد: اما فقر منابع در این استان نداریم و بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب و منابع آبی در استان وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری به سمت استان های دیگر سرازیر است یا به هدر می رود .

وی ادامه داد: به علت عدم مدیریت صحیح این منابع  در گذشته شهر ۲۰۰ هزار نفری یاسوج با تنش آبی رو به رو است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب برای سد چم شیر در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این سد دو میلیارد و ۵۰۰ مترمکعب ذخیره آب خواهد داشت .

احمدی از تخصیص ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار به سد چم شیر گچساران خبر داد و بیان کرد: این استان در بخش کشاورزی و صنعتی جای رشد دارد .

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در استان تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بین  استانهای فارس، خوزستان، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان واقع شده و می تواند از ظرفیت بازارهای بزرگ این استانها استفاده کند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان مطالبات مردم در حوزه دریافت تسهیلات اشتغال زایی حاکی از آمادگی آنها و اشتیاق به کار و تلاش است که بدون شک با تزریق منابع و تسهیلات می توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد .

احمدی گفت: به طور قطع برای ایجاد توسعه باید زمینه رونق گردشگری و فعال کردن واحدهای تولیدی در استان را به وجود آورد . استان از نظر اعطای تسهیلات اشتغال رتبه نخست کشور را کسب کرد .

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان سقف تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برنامه های هدفمندی برای تخصیص این اعتبارات در نظر داریم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر وزیر بهداشت در آینده نزدیک به استان افزود: با بهره برداری از بیمارستان های جدید استان حدود ۶۰۰ تخت جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود .

احمدی تاکید کرد: باید برای ایجاد و تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری در استان اهتمام جدی داشته باشیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۶۰هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می شود، عنوان کرد: یک کارخانه کنسانتره میوه در استان وجود داشت که تعطیل شده بود در حال تلاش برای فعال کردن این کارخانه هستیم تا زمینه فرآوری محصولات استان ایجاد شود .

احمدی بر تقویت زنجیره ارزش در استان تاکید کرد و گفت: این مهم در سایه تلاش و همدلی مردم و مسئولان محقق می شود . ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه هم اکنون در حوزه راه استان فعال است .

وی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب از مسیر محور “پاتاوه به دهدشت” از محور خوزستان اقتصادی تر است، عنوان کرد: امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت . قرارگاه خاتم قول مساعد داده که در تابستان ۹۸ این مسیر زیربارترافیک می رود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان برای پایداری این انقلاب ۱۸۰۰ شهید را تقدیم نظام کردند، اضافه کرد: بدون شک خدمت مضاعف به مردم موجب پایداری نظام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.