صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک نظرسنجی از پیروزی دوباره نتانیاهو در انتخابات اسرائیل خبر داد

یک نظرسنجی از پیروزی دوباره نتانیاهو در انتخابات اسرائیل خبر داد

اولین نظرسنجی که بعد از اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در رژیم صهیونیستی انجام شد، حاکی از پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

بنیامین نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نظرسنجی انجام شده از سوی پانلز پالتیکس نتایجش امروز سه‌شنبه در روزنامه معاریو انتشار یافت و نشان می‌دهد که حزب حاکم لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی ۳۰ کرسی را کسب می‌کند و در ادامه موجب کسب اکثریت از سوی بلوک راستگرای وی می‌شود.

در عین حال طبق این نظرسنجی، در جایگاه دوم حزب تحت رهبری بنیامین بنی گانتس، رئیس سابق ارتش اسرائیل با ۱۳ کرسی قرار خواهد گرفت. با این حال او هنوز رسما برای رقابت در انتخابات اعلام کاندیداتوری نکرده است. احزاب چپگرا و میانه روی سنتی نیز نتایج ضعیفی به دست آوردند.

این نظرسنجی با پرسش از ۵۰۰ اسرائیلی صورت گرفته و سطح خطای آن معادل ۴.۳ درصد بوده است.

براساس این نظرسنجی، حزب “یش آتید” (آینده اینجاست) به رهبری یائیر لاپید با ۱۲ کرسی در ردیف سوم قرار می‌گیرد. حزب خانه یهود ۱۱ کرسی و لیست عربی متحد نیز ۱۱ کرسی به دست می‌آورد.

بدترین نتیجه برای اردوگاه صهیونیسم با ۹ کرسی است که در پارلمان کنونی ۲۴ کرسی در اختیار دارد. حزب یسرائیل بیت‌نو نیز متعلق به لیبرمن پنج کرسی و حزب شاس چهار کرسی به دست خواهند آورد.

نتانیاهو اخیرا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در آوریل فراخوان داد و اکنون یک کمپین سه ماهه را به جریان انداخته که احتمالا تحت تاثیر تحقیقات ضدفساد مختلف علیه او که تبدیل به طولانی مدت ترین نخست وزیر برای اسرائیل شده، قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.