صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چین: آمریکا در مورد خرید ابزار جاسوسی برای سفارتخانه‌هایش توضیح دهد
چین: آمریکا در مورد خرید ابزار جاسوسی برای سفارتخانه‌هایش توضیح دهد

در پی افشاگری ویکی لیکس

چین: آمریکا در مورد خرید ابزار جاسوسی برای سفارتخانه‌هایش توضیح دهد

چین از دولت آمریکا خواست نسبت به افشاگری اخیر ویکی لیکس در خصوص درخواست خرید تجهیزات جاسوسی برای سفارتخانه‌های آمریکا در جهان توضیح دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین

به گزارش کسب و کار نیوز، این واکنش دولت چین بعد از آن مطرح شد که برخی اسناد انتشار یافته از سوی وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس مربوط به “لیست خرید سفارتخانه‌های آمریکا” شامل بیش از ۱۶۰۰۰ درخواست تامین کالا از سوی سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان، فاش کرد که این اقلام شامل درخواست برای خرید تجهیزات جاسوسی هم می‌شدند.

در پی این افشاگری پکن اعلام کرد که از افشای این اطلاعات درباره خریداری ابزارهای جاسوسی از سوی سفارتخانه‌های آمریکا شگفت زده شده و تقاضا دارد واشنگتن درباره این موضوع توضیح دهد.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم بسیاری از کسانی که با این اطلاعات روبرو شده‌اند همین سوال را دارند بنا بر این من باید سوال کنم: چرا سفارتخانه‌های آمریکا در جهان انقدر تجهیزات جاسوسی پنهانی می‌خرند؟ برای چه هدفی این ابزارها را تدارک می‌بینند؟

هوآ در ادامه تاکید کرد، اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که آمریکا در سطحی جهانی در جاسوسی‌های مخفیانه دست دارد و این به طور خاص به همپیمانانش نیز مربوط می‌شود. من فکر می‌کنم واشنگتن باید توضیحی صریح به جامعه بین الملل درباره این مساله بدهد.

این اظهارات وی چند روز بعد از آن مطرح شد که ویکی لیکس اقدام به انتشار پایگاه داده “لیست خرید سفارتخانه های آمریکا” کرده و بیش از ۱۶۰۰۰ درخواست تامین اقلام مورد نیاز مربوط به سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان را فاش کرد.

به عنوان مثال در یک مورد در اوت ۲۰۱۸ در یک درخواست “تجهیزات جاسوسی تاکتیکی” سفارت آمریکا در السالوادور خواستار تامین ۹۴ دوربین جاسوسی قابل استتار در اشیایی نظیر کراوات، کلاه، دکمه پیراهن، ساعت مچی، حافظه یو اس بی، فندک و خودکار شده است.

در یک سند ویکی لیکس فاش شده: سفارت آمریکا در کلمبیا نیز برای دوربین‌های جاسوسی مشابهی درخواست داده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.