صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده گرگان: مسؤول تعیین نشدن به موقع قیمت گندم و دانه‌های روغنی کیست؟
نماینده گرگان: مسؤول تعیین نشدن به موقع قیمت گندم و دانه‌های روغنی کیست؟

نماینده گرگان: مسؤول تعیین نشدن به موقع قیمت گندم و دانه‌های روغنی کیست؟

نماینده گرگان در مجلس گفت: مسؤول ظلم آشکار تعیین نشدن به موقع قیمت گندم، دانه‌های روغنی و پنبه کیست؟ وزیر جهادکشاورزی و رییس جمهور پاسخگو باشند در غیر این صورت منتظر استفاده نمایندگان از اهرم‌های قانونی و نظارتی خود باشند.

نورمحمد تربتی‌نژاد

به گزارش کسب و کار نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ با تکرار برخی اتهامات بی‌اساس تلاش کرد راه مجدد تحریم‌ها را بگشاید و اعلام کرده است ما جهان را علیه حکومت ایران همراه می‌کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در مقابله با این راهبرد مستکبرانه آمریکا لازم می‌دانم بر راهبردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه اتحاد و همبستگی ملت در چارچوب قانون اساسی، اندیشه‌های امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کنم.

وی بحرانهای زیست محیطی را در پی بی‌توجهی به محیط زیست، رو به گسترش دانست و افزود: رتبه ایران در این حوزه در یک دهه گذشته ۴۰ پله سقوط کرده و به مرحله بحران رسیده است. خشک شدن دریاچه‌ها، تالابها، روخانه‌ها و خلیجها در کشور نسبت به قبل با سرعت قبل ادامه دارد. خشک شدن خلیج گرگان در دریای خزر از جمله رویدادهای تلخ زیست محیطی کشور است. از رییس‌جمهور متعجبم که با اتکاء به نظرات کارشناسی بسیار دور صحبت از انتقال آب دریای خزر می‌کنند در حالی که کانون استان‌های شمالی مجاور دریای خزر از کمبود آب شرب در رنج هستند و به دلیل کمبود آب کشاورزی مشمول طرح ممنوعیت کشت برخی گیاهان زراعی اساسی مثل برنج می‌شوند. آیا می‌خواهیم با اجرای این طرح شاهد تبدیل دریای خزر به دریاچه ارومیه دوم شویم؟

نماینده گرگان در مجلس تهدیدهای امنیتی و قضایی را از دیگر چالش‌های کشور برشمرد و افزود: امروزه در تعریف امنیت ملی به جای توجه به تهدیدهای خارجی و نظامی، آسیب‌پذیرهای داخلی از جمله نبود امنیت قضایی و نداشتن توجه به کشاورزان و روستاییان بیشتر مورد توجه است. از دولت می‌پرسم که چرا طی سال‌های متمادی و بر خلاف مصوبات برنامه ششم و بودجه سالیانه تعیین نرخ واقعی و به موقع محصولات استراتژیک مانند گندم، دانه‌های روغنی و پنبه، پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان انجام نمی‌شود؟ مسؤول این ظلم آشکار چه کسی است؟ وزیر جهادکشاورزی و رییس جمهور در این خصوص باید پاسخ دهند در غیر این صورت منتظر استفاده نمایندگان از اهرم‌های قانونی و نظارتی خود باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.