صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / فیلم/ شکست تلخ برابر کویت در شب قبل از حمله عراق
فیلم/ شکست تلخ برابر کویت در شب قبل از حمله عراق

فیلم/ شکست تلخ برابر کویت در شب قبل از حمله عراق

یکی از تلخ‌ترین شکست‌های ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا برابر کویت رقم خورد که آن زمان از عراق حمایت می‌کرد؛ کشوری که شب قبل از بازی ایران - کویت به خاک ایران حمله کرد.

تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، شاید یکی از عجیب‌ترین بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا، بازی ایران و کویت در نیمه نهایی مسابقات سال ۱۹۸۰ بود. ایران که با سه قهرمانی متوالی پا به مسابقات گذاشته بود مید اول قهرمانی در این جام بود. برای اولین بار جام ملت‌ها با ۱۰ تیم و در دو گروه پنج تیمی برگزار شد. ایران به عنوان صدرنشین و کویت به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رسیدند تا بازی فینال دوره قبل این بار در نیمه نهایی تکرار شود.

این مسابقات در کویت برگزار می‌شد و این کشور بزرگ‌ترین حامی عراق در آن زمان بود. شب قبل از بازی ایران و کویت، مصادف شد با حمله عراق به خاک ایران. تلویزیون کویت تصاویری به نفع عراق و تبلیغاتی علیه ایران پخش می‌کرد. این مساله شب قبل از بازی در روحیه بازیکنان تاثیر زیادی گذاشته بود، علاوه بر این که با قطع شدن تلفن‌ها در برخی نقاط ایران، بازیکنان نمی‌توانستند با خانواده‌های خود تماس بگیرند تا از نگرانی درآیند. علاوه بر این‌ها خبر شهادت برادر حسن روشن، فضای اردو را بیش از پیش ملتهب کرد. به گفته بازیکنان، آنها حتی می‌خواستند مسابقات را ترک کنند و به ایران برگردند.

در هر صورت، بازیکنان پا به مسابقه گذاشتند اما شرایط روحی نا مساعد باعث ایران تا دقیقه ۹۰ با دو گل از کویت عقب بیفتد و گل دقیقه ۹۰ حسین فرکی هم، تنها فاصله را کمتر کرد. ایران با شکست در نیمه نهایی به دیدار رده بندی رسید و با پیروزی برابر کره شمالی به مقام سوم رسید.

بهتاش فریبا از ایران و چوی سون هو از کره جنوبی به صورت مشترک آقای گل این رقابت‌ها شدند.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.