صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فرسودگی ناوگان حمل و نقل، بلای جان دانشجویان علوم و تحقیقات
فرسودگی ناوگان حمل و نقل، بلای جان دانشجویان علوم و تحقیقات

فرسودگی ناوگان حمل و نقل، بلای جان دانشجویان علوم و تحقیقات

در پی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تعدادی ازدانشجویان این واحد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به برخی مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی این دانشگاه و فرسودگی آن اشاره کردند.

تصادف دانشگاه علوم تحقیقات

یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: دانشگاه علوم تحقیقات در سراشیبی قرار دارد و دانشکده‌ها به صورت پلکانی در مسیر هستند؛ از آنجایی که مسیر طولانی است، دانشجویان ناگزیرند از اتوبوس‌های دانشگاه استفاده کنند.

این دانشجو ادامه داد: پیش از این قرار بود که دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابه‌جا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه‌ تلکابین دانشگاه متوقف شد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز در گفت‌گو با ایسنا تاکید کرد: اتوبوس‌هایی که برای سیستم حمل و نقل دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند بعضا مستهلک هستند و ایمنی درستی ندارند و قرار نبود که طولانی مدت از آنها استفاده شود. مخصوصا در زمستان که یخبندان می‌شود، این موضوع نگران کننده‌تر است.

وی ادامه داد: در مورد حادثه‌ امروز هم ما اینطور شنیدیم که اتوبوس ترمز بریده بود و متاسفانه تا الان هفت نفر فوت کرده‌اند.

یکی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: اتوبوس‌های دانشگاه همگی مستهلک هستند و تعداد آنها کافی نیست و بیشتر از ظرفیت و حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر دانشجو را سوار می‌کنند.

به گفته این دانشجو، بعضا دیده شده که رانندگان پشت فرمان خواب آلوده هستند و یا در حال خوردن و آشامیدن هستند و تمرکز کافی ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حوالی ساعت ١٢ امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در بلوار سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس، دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو خانم و پنج آقا – جان باختند و  ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.