صفحه اصلی / سرخط خبرها / حضور پرثمر ایران در باکوتل

شبنم يزداني، دستيار رئيس سازمان فضايي ايران مطرح كرد

حضور پرثمر ایران در باکوتل

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته (باکوتل ۲۰۱۸) با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت از ۲۰ کشور جهان از ۱۳ تا ۱۶ آذر در جمهوری آذربایجان برگزار شد. در این نمایشگاه ۱۴ شرکت ایرانی با هدف معرفی کسب‌وکارهای نوپا و ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشتند. همچنین براساس این گزارش، ۱۲ شرکت‌کننده بخش خصوصی و دانش‌بنیان و سازمان فضایی و شرکت ارتباطات زیرساخت ایران از بخش دولتی در این نمایشگاه شرکت
کردند. شبنم یزدانی، دستیار رئیس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه درباره حضور شرکت‌های ایرانی این نمایشگاه به «کسب‌و کار» گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام جمهوری آذربایجان، باکوتل از چهارم تا هفتم دسامبر ۲۰۱۸ برگزار شد و شرکت‌های ایرانی به دعوت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور فعال و پررنگی داشتند. بیش از ۱۲ شرکت در این نمایشگاه حضور یافتند و در حوزه‌های مختلف زیرساخت، پلتفرم و سرویس‌ها و خدمات نقش‌آفرینی کردند.
یزدانی ادامه داد: سازمان فضایی ایران به همراه پژوهشگاه فضایی و بخش خصوصی شرکت ژئوماتیک رهپویان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. ماهواره پیام امیرکبیر، دستاوردهای حوزه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی و خدمات و محصولات متنوع با نام تجاری «گیتا» توسط شرکت ژئوماتیک رهپویان ارائه شد. خوشبختانه رئیس‌جمهوری آذربایجان بازدید خوب و پرثمری را از غرفه‌های ما داشتند و زمانی حدود ۲۰ دقیقه را در غرفه‌های ایران صرف کردند که با پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاد. وی درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: امیدواریم از این طریق بستر مناسبی برای ارتباط‌گیری و توسعه صادرات بخش خصوصی ایجاد شده باشد و بتوانیم بیش از پیش با استفاده از پلتفرمی که به واسطه چنین ارتباطاتی ایجاد می‌شود به تسهیل‌گری و صادرات محصولات شرکت‌ها کمک کنیم.
لازم است ذکر شود در طول سال‌های گذشته این رویداد مورد توجه ویژه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان قرار گرفته است که هر سال در این نمایشگاه شرکت می‌کند و با شرکت‌کنندگان به بحث و گفتگو می‌نشیند که مسلما این مساله اعتبار خاصی به این رویداد می‌بخشد. همه ساله در باکوتل ایده‌های خلاقانه فرصت ظهور و بروز پیدا می‌کنند و این رویداد به مکانی برای انجام مذاکرات و ایجاد روابط کاری ارزشمند تبدیل شده است.
همچنین محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان پس از افتتاح رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته (باکوتل ۲۰۱۸) به همراه وزرای ارتباطات کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان از غرفه‌های نمایشگاه بازدید و با غرفه‌داران گفتگو کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.