صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / حجم تجاری جاده ابریشم به ۵ تریلیون دلار رسید
حجم تجاری جاده ابریشم به ۵ تریلیون دلار رسید

حجم تجاری جاده ابریشم به ۵ تریلیون دلار رسید

چین به تازگی اعلام کرده است که میزان حجم تجاری صورت پذیرفته از راه پروژه جاده ابریشم به پنج تریلیون دلار رسیده است.

1

به گزارش کسب و کار نیوز، طرح توسعه کمربند جاده‌ای موسوم به جاده ابریشم چین را به کشورهای آسیای مرکزی و سایر نقاط جهان متصل می‌کند و موجب می‌شود که محموله‌های کالایی با سرعت بیشتری به بازار کشورهای دیگر منتقل شود که این امر بدون شک تاثیر بسزایی بر روی اقتصاد چین و جهان خواهد گذاشت.

با توجه به آنکه از زمان توسعه پروژه چند تریلیون دلاری کمربند جاده‌ای موسوم به جاده ابریشم توسط چین حدود پنج سال می‌گذرد، شرکت‌های چینی بسیاری پروژه‌های متعددی را در مناطق و کشورهای در مسیر این پروژه کلید زده‌اند که همه این پروژه های همکاری، بالغ بر ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در این مناطق بوجود آورده است.

حالا در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، چین اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون یعنی عرض مدت پنج سال، حجم تجارت میان چین و کشورهای در مسیر کمربند جاده ای به رقمی بالغ بر پنج تریلیون دلار رسیده است. طبق اظهارات یانگ جیئچی، رئیس اداره امور خارجی در چین، سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی این پروژه نیز از مرز ۷۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

در پروژه احداث و راه اندازی کمربند جاده‌ای موسوم به جاده ابریشم بالغ بر ۱۱ هزار قطار باری در میان مناطق اروپا و آسیا در حال حرکت، تردد و جابجایی محصولات و کالاهای مختلف است که صدها شهر را نیز به یکدیگر متصل می‌کند.

بر اساس گزارش راشا تودی، چین یکی دیگر از مواردی که در احداث و برقراری جاده ابریشم بر روی آن تمرکز کرده و به نظر می‌رسد که قصد دارد آن را به مرحله اجرا برساند، ادامه و تکمیل این کمربند جاده ای به مناطق قطبی در شمال روسیه است تا بتواند فروش، جابجایی و انتقال کالا و محصولات میان کشورهای در مسیر جاده ابریشم را تسهیل بخشد.

از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون که این پروژه کلید زده شد، بیش از ۱۴۰ کشور و شرکت بین المللی و خارجی با چین قراردادهای متعددی را منقعد کرده اند که با تقویت اتصال و تسهیل ارتباط کشورهای آسیای شرقی، اروپایی و شمال آفریقا به امضا رسیده و اجرایی شده است تا هزینه‌های ناشی از تجارت و فروش خودرو را به نصف کاهش دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.