صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی برای توسعه استارتاپ‌هاست
جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی برای توسعه استارتاپ‌هاست

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت

جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی برای توسعه استارتاپ‌هاست

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی برای توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است.

خداداد غریب پور در اولین نشست “شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد” که با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ زنجیره صنعت فولاد برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین هدف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه قابلیت‌های صنعت فولاد، مطرح‌کردن نیازها و قابلیت‌سازی برای نیازهاست که برپایه بومی‌سازی و حمایت از تولید داخلی خواهد بود و با این رویکرد، ایمیدرو از جشنواره مذکور حمایت می‌کند. وی افزود: همایش و نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال در بخش معدن و صنایع معدنی برگزار می‌شوند که باید تقدم و تاخر آن بررسی شود تا این جشنواره و نمایشگاه، تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: اکنون نقشه راه معدن، طرح جامع فولاد و سیاست‌های ایمیدرو روی میز است و اجرای این برنامه‌ها در راستای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به همفکری تشکل‌ها و بخش خصوصی نیاز دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به‌نقل از ایمیدرو، وی ادامه داد: با بخش‌های مختلف دولت برای کاهش مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی، مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم. تاثیرگذاری صنایع معدنی هم ردیف پتروشیمی‌ها غریب پور با بیان اینکه صنایع و کانی‌های فلزی ۲۵ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند، گفت: از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بورس، ۱۱ هزار میلیارد تومان آن به این حوزه اختصاص دارد و ۳۳ درصد سود بازار سرمایه متعلق به صنایع فلزی است و این نشان می‌دهد که صنایع فلزی به اندازه پتروشیمی‌ها تاثیرگذارند. رفع خلاء اطلاع‌رسانی بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره انجمن فولاد ایران در این نشست گفت: از یک سال پیش به‌دنبال برگزاری جشنواره‌ای برای به نمایش گذاشتن دستاوردها و توانمندی‌های تولیدکنندگان و سازندگان صنعت فولاد از فنی مهندسی تا تامین‌کنندگان قطعه بوده‌ایم.
وی ادامه داد: اکنون دستاوردهای قابل توجهی در داخلی سازی صنعت فولاد حاصل شده که وابستگی کشور به خارج را کاهش می‌دهد. با این حال، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه حاصل نشده که از این رو، تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جشنواره خلاء اطلاع‌رسانی را برطرف کنیم.
سبحانی بیان داشت: نرم‌افزاری با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی تهیه شده تا تولیدکنندگان بتوانند دستاوردهای خود را در آن درج کنند. حمایت مالی از سازندگان تجهیزات حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، نتیجه گرفتیم با ایجاد نمایشگاه و کارِ گروهی، مشکلات را رفع کنیم. از این رو، لیست نیازمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف تهیه کرده‌ایم و قرار است آن‌ها را در یک فراخوان عمومی اعلام کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این نیازمندی‌ها، چنانچه فردی یا شرکت استارت آپی آمادگی ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز ما را دارد، پس از انتخاب در هیات داوری، با آن قرارداد بسته و حمایت مالی می‌کنیم.
عظیمیان خاطر نشان کرد: امیدواریم این جشنواره طلیعه حرکتی مثبت در شرایط تحریم باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.