صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / توزیع بیش از ۴۵۰۰ تیوست استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان
توزیع بیش از ۴۵۰۰ تیوست استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان

به زودی صورت می‌گیرد؛

توزیع بیش از ۴۵۰۰ تیوست استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از تهیه بیش از 4500 تیوست استاندارد به دستور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این اقلام از تهران بارگیری شده و به زودی در مدارس توزیع می شود.

تیوست استاندارد

علیرضا نخعی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان افزود: در استان ۸۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که به لحاظ وسایل گرمایشی نیازمند استاندارد سازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: مشکلات قابل تشخیص و پیشگیری فراوانی در مدارس وجود دارد که برای رفع آنها نیاز به اعتبار نیست بلکه با تدبیرمی توان آنها را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: همه بخش های اداری باید روزانه بازدید نظارتی از مدارس داشته باشند و خود را در این امر مهم دخیل بدانند.

وی با اشاره به اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی اداره کل محسوب می شود، افزود: باید برنامه مدونی جهت بازدید و بررسی فضای ایمنی مدارس تدوین و طبق ترسیم یک جدول نظارت، آن را عملیاتی کرد.

نخعی با بیان اینکه در واقع نظارت، هشدار به جا و ارائه رهنمودی است که قابلیت عملیاتی شدن را در مدارس داراست، عنوان کرد: باید پیش‌بینی‌لازم برای مقابله با اینچنین حوادث را در مدرسه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه درس های این حادثه تلخ(آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه) را باید مورد توجه قرار داد و طراحی های آینده را در جهت ایمنی وسایل سرمایشی، گرمایشی و.. سنجیده تر در نظر گرفت، گفت: باید همه نیروهای خدماتی و سرایداری نسبت به فراگیری موارد ایمنی دانش آموزان آموزش‌های کافی را فراگیرند و در این زمینه به روز شوند.

وی ادامه داد: هیچگونه مسامحه و سهل انگاری در ارتباط با جان دانش آموزان از هیچ کسی پذیرفته نیست و با هر گونه قصور و کوتاهی در این خصوص به شدت برخورد خواهد شد.

نخعی با تاکید بر اینکه در فصل زمستان و برودت هوا مدیریت و رعایت اصول ایمنی وسایل گرمایشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: مدیران آموزش و پرورش در این راستا بازدید از مدارس حوزه کاری خود و صیانت از جان دانش آموزان را به جد در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نقش نظارتی انجمن اولیا و مربیان مدارس را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: از اولیای دلسوز دانش آموزان تقاضا داریم تا با مشارکت فکری خود و بیان کمبودها و مشکلات ما را در رفع هرچه سریعتر این موانع یاری کرده و برای رسیدن به نقطه مطلوب همفکری و همراهی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مرکز مشاوره و ورود به خانواده‌های “حادثه دیده” که عزیزان خود را از دست داده اند مراقبت های ویژه مشاوره ای را به آنان ارائه می کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.