صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ بیچاره “تنها در خانه” منتظر دموکرات‌هاست

ترامپ بیچاره “تنها در خانه” منتظر دموکرات‌هاست

رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار با وزیر امنیت داخلی دولت خود و دیگر مقام‌ها با موضوع بحث درباره امنیت مرزی و مسئله تعطیلی دولت آمریکا در توئیتی نوشت: همچنان منتظر است دموکراتها بر سر مسئله امنیت مرزی که اشاره به پروژه ساخت دیوار در مرز با مکزیک دارد، توافق کنند.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز،  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: بیچاره من تنهای تنها در کاخ سفید منتظر دموکرات‌ها هستم که بیایند و بر سر دیوار امنیتی معامله کنند. آن‌ها نمی‌خواهند معامله‌ای کنند که برای کشور هزینه‌ای بیشتر از دیوار مرزی داشته باشد. احمقانه است ما در این باره بسیار حرف زده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد که پروسه بحث وجدل درباره این توافق ممکن است در نهایت هزینه‌اش از خود توافق بیشتر شود.

با این حال طبق گزارش‌ها، نشست مذکور در روز دوشنبه توافقی در پی نداشته است و تعطیلی دولت آمریکا به دلیل مناقشه بر سر درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک همچنان در طول تعطیلات کریسمس ادامه خواهد یافت.

کاخ سفید بارها تاکید کرده که ترامپ هرگونه توافقی که شامل بودجه برای دیوار نباشد رد خواهد کرد. در مقابل دموکراتها محکم در موضع مخالفتشان با احداث دیوار و هر مانع فیزیکی دیگر ایستاده‌اند.

سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی، نماینده ارشد دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه مشترکی بیان کردند در حالی که عید کریسمس فرا رسیده رئیس جمهور ترامپ کشور ما را غرق در آشوب میکند  رئیس جمهورخواهان تعطیلی دولت بود اما حالا به نظر می‌رسد که نمیداند چطور خودش را از آن بیرون بکشد.

میک مالوانی، مدیر بودجه کاخ سفید اعلام کرد که اخیرا در روز یکشنبه یک پیشنهاد متقابل به چاک شومر رهبر دموکراتهای سنا ارائه شده است.

مالوانی خاطر نشان کرد این پیشنهاد حد متوسط درخواست بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ترامپ و پیشنهاد بودجه ۱.۳ میلیارد دلاری مورد قبول دموکراتها است.

او خاطر نشان کرد: ما از رقم ۵ چشم پوشی کردیم و امیدواریم آنها هم از رقم ۱.۳ بالاتر بیایند.

او تاکید کرد منتظر دریافت پاسخی از سوی شومر است. د

ر حالی که دفتر خود شومر گفته که طرف‌ها هنوز اختلاف دوری با یکدیگر بر سر مسئله دیوار مرزی دارند.

منابعی در داخل حزب دموکرات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که کاخ سفید پیشنهاد ۲.۵ میلیون بودجه را در قالب یک بسته ۲.۱ میلیارد به علاوه ۴۰۰ میلیون داده است.

دموکرات‌ها در عین حال این بودجه را نوعی تطمیع برای دیگر اولویت‌های مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا خواندند.

ترامپ بر اساس گزارش‌ها سفر برنامه‌ریزی شده خود به فلوریدا به مناسبت کریسمس را به تعویق انداخته و همراه با ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا همچنان در واشنگتن باقی مانده است.

مذاکره کنندگان سنای آمریکا همچنان در پشت صحنه به مذاکراتشان با دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ادامه می‌دهند.

با توجه به انتشار توئیت اخیر ترامپ درست در روز عید کریسمس این مسئله از دید کاربران شبکه‌های اجتماعی پنهان نماند و عده‌ای به خاطره نقش کوتاه ترامپ در فیلم کمدی ” تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک” مربوط به کریسمس ۱۹۹۲ اشاره کردند.

خبرگزاری آشوسیتدپرس نوشت که مالوانی گفته است دولت در مناسبت‌های روزهای دوشنبه وسه شنبه بسته خواهد ماند و از روز چهارشنبه مردم تاثیر کاهش خدمات دهی دولت را احساس خواهند کرد.

او خاطر نشان کرد بسیار محتمل است که این تعطیلی از ۲۸ ام هم فراتر برود و به دوره شروع به کار کنگره جدید برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.