صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تدوین سیاست‌های آینده دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش
تدوین سیاست‌های آینده دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش

طهرانچی خبر داد

تدوین سیاست‌های آینده دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه منابع عظیمی در تحصیلات تکمیلی دارد گفت: طرح پایش در جهت ایجاد زمینه‌های پژوهشی بر مبنای چالش‌های ملی و منطقه‌ای است که در حال حاضر در حال تدوین است و از مهر ۹۸ هیچ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترایی نیست مگر اینکه در طرح پایش که زمینه‌های پژوهش و اساتید متخصص آن تعین شده است شروع به کار کند.

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر طهرانچی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور در حوزه پژوهش دچار آفت شده است، گفت: پژوهش به عنوان یک امر جانبی مطرح شده و بازارهای کاذبی در آن ایجاد شده است که زیبنده آموزش عالی نیست. ما در حال مشخص کردن ظرفیتها هستیم و آنچه که به عنوان پژوهش در دانشگاه آزاد انجام می‌شود یک پژوهش کاملا کیفی خواهد بود که جدی  و ماموریت محور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کانون پتنت در دانشگاه آزاد دفتر خواهد داشت و در این راستا پتنت‌هایی که توسط محققان تدوین می‌شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین مراکز نوآوری دانشگاه‌های آزاد و شرکتهای دانش بنیان نیز حمایت می‌شود. این یک کار دوطرفه است که از چند ماه پیش توسط دانشگاه آزاد و معاونت علمی آغاز شده و ثمره آن این تفاهم نامه که برای محققانی که در دانشگاه آزاد کار می‌کند ومی‌خواهند تجاری سازی علم را به کار ببرند بستر خوبی است.

وی درباره شمشین جشنوراه فرهیختگان گفت: این همایشی بود که پژوهشگران، واحدهای پژوهشی، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد و مجموعه فعالان حوزه پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند و امروز دراین جلسه منتخبین اعلام شدند. در هر سیستمی که رو به رشد است این کار بایست صورت بگیرد تا سیستم بداند قدم رو به جلوی که برمی‌دارد به چه شکل است.

طهرانچی در ادامه با بیان این که آنچه که در این همایش موردتوجه بود عنوان سیاستهای آینده دانشگاه آزاد در پژوهش بود گفت: ما  دیگر نمی‌خواهیم دانشگاهی باشیم که دانش برای دانش را پیگیری کند امروز بیان شد که دانشگاه مسئولیت اجتماعی دارد و به دنبال ایفای نقش خود در اجتماع، ارتباط با مردم و پاسخگویی به مردم می‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزیدگان از جمع بزرگی انتخاب شدند گفت: دانشگاه آزاد بیش از ۳۰ هزار عضو هئیت علمی دارد و همچنین بیش از ۴۰۰ واحد مراکز رشد بی شمار و بیش از ۷۰۰ مدرسه دارد که این انتخابها از میان آنها صورت گرفته است. این انتخابها بیشتر انتخابهای است که می‌خواهد به سیستم انگیزه ببخشد ونشان دهد آنچه که در واحدها انجام می شود را می‌بینیم.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی درباره صندوق نوآوری دانشگاه گفت: مراحل ثبت صندوق نوآوری در حال انجام است وسرمایه گذاری انجام شده است. ما دو صندوق داریم که یک صندوق، صندوق حمایت از صندوقها است و یک صندوق هزار میلیاردی وجود دارد که در کنار صندوق نواوری شکوفایی به عنوان اولین صندوق بخش غیر دولتی حمایت از صندوقها را خواهد داشت و دیگری صندوق خود دانشگاه آزاد است که مقدماتش انجام شده سرمایه گذاری شد ودر حال طی کردن مراحل ثبت نهایی است.

طهرانچی در پایان درباره اپلیکیشن دانشگاه آزاد گفت: ایجاد این اپلیکیشن یک حرکت اولیه است و ما در حال تدارک حرکات جدی تری هستیم. دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی است دانشگاه‌ها علاوه بر بستر حقیقی باید در بسترهای مجازی هم واقعیت عینی پیدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.