صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / اگر اجازه تکمیل تله‌کابین واحد علوم تحقیقات را می‌دادند، سانحه امروز رخ نمی‌داد
اگر اجازه تکمیل تله‌کابین واحد علوم تحقیقات را می‌دادند، سانحه امروز رخ نمی‌داد

اگر اجازه تکمیل تله‌کابین واحد علوم تحقیقات را می‌دادند، سانحه امروز رخ نمی‌داد

مدیر سابق کنترل پروژه سامانه حمل ونقل کابلی (تله کابین) علوم و تحقیقات اعلام کرد: اگر اجازه تکمیل تله‌کابین را می‌دادند، این سانحه رخ نمی داد.

تصادف اتوبوس دانشجویان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد علی کرونی با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد، تکان دهنده بود. گفت: مرگ جانگداز هشت نفر و مجروح شدن حدود ۳۰ نفر ، موجب داغدار شدن خانواده های این عزیزان و جامعه بزرگ دانشگاهی کشور شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲، طرح جایگزینی سیستم جابجایی دانشجویان وکارمندان واحد علوم وتحقیقات از اتوبوس به حمل ونقل کابلی توسط محسن هاشمی  معاون عمرانی وقت دانشگاه آزاد مطرح شد، گفت: بر اساس این طرح ، مسافت حدود هفت کیلومتری کوهستانی و خطرناک واحد علوم وتحقیقات با احداث یک سامانه حمل ونقل کابلی به کمتر از یک چهارم مسیر ، یعنی ۱۸۰۰ متر و چهار ایستگاه در مکان‌های دانشجویی، کاهش پیدا می‌کرد و یک سیستم حمل ونقل سریع، ایمن، سازگار با محیط زیست و مدرن برجابجایی دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد ایجاد می شد.

کرونی با بیان اینکه در این طرح با محاسبه هزینه جابجایی دانشجویان با اتوبوس، اتلاف وقت، سوخت و درآمد زایی تله‌کابین در روزهای تعطیل برای کوهنوردی وگردشگری شهروندان تهرانی، بازگشت سرمایه این سیستم برای دانشگاه آزاد با احداث تله کابین در کمتر از سه سال پیش بینی شده بود، ادامه داد: با تصویب این طرح در دانشگاه آزاد، مناقصه‌ای بین المللی در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و مشارکت “دوپل مایر” معتبرترین سازنده تله‌کابین در جهان و شرکت تام‌ ایران‌خودرو به عنوان تامین کننده تجهیزات این سامانه انتخاب  و عملیات اجرایی تله‌کابین در سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا تله کابینی با ظرفیت ۷۲ کابین هشت نفره مدرن که امکان جابجایی چهار هزار نفر را در هرساعت به صورت رفت وبرگشت ظرف ۱۰ دقیقه فراهم می آورد.

وی افزود: در تابستان سال ۱۳۹۵ در حالیکه کلیه تجهیزات سامانه حمل ونقل کابلی واحد علوم وتحقیقات وارد کشور شده و از نظر تجهیزاتی تکمیل شده ومورد تست قرار گرفت، وپیشرفت پروژه به حدود ۸۰ درصد رسیده بود و می توانست ظرف سه ماه راه اندازی شود و با تغییر مدیریتی دانشگاه آزاد این پروژه متوقف شد و همچنان پس از گذشت ۳۰ ماه متوقف است و تجهیزات مدرن آن، در انبار واحد علوم وتحقیقات رها شده است اما اگر سامانه حمل ونقل کابلی واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با پیگیری مدیران آن مورد بهره برداری قرار گیرد، تفاوتی در سرنوشت تلخ دهها قربانی سانحه امروز رخ نمی دهد، اما دیگر خطر تصادف هایی این چنین جان ۴۰ هزار دانشجو و هزاران کارمند ومراجعه کننده به این دانشگاه را تهدید نمی کند امیدواریم این پروژه بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد تا سیستم جابجایی دانشجویان با اتوبوس‌های فرسوده از علوم وتحقیقات جمع آوری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.