صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اپوزیسیون بنگلادش از دستگیری هزاران تن خبر داد

اپوزیسیون بنگلادش از دستگیری هزاران تن خبر داد

احزاب مخالف در بنگلادش ضمن محکوم کردن آنچه «ارعاب و تهدید دولت» در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور خوانده شده، از دستگیری بیش از ۱۰ هزار کنشگر سیاسی و فعال اپوزیسیون طی هفته‌های اخیر خبر داده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از یورو نیوز، آمار بالای دستگیری‌ها در این کشور در حالی از سوی مخالفان منتشر می شود که آمریکا به تازگی از دولت شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش خواسته است شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد تا آزادی رأی در انتخابات روز یک‌شنبه آینده تضمین شود.

احزاب مخالف دولت بنگلادش معتقدند موج دستگیری‌ها پس از هشتم نوامبر، زمان دعوت به انتخابات سراسری در این کشور با هدف ایجاد فضای رعب و وحشت صورت گرفته است.

حزب ناسیونالیست بنگلادش، مهم‌ترین حزب ملی‌گرای اپوزیسیون که خالده ضیا، رهبر آن به اتهام فساد به ۱۰ سال زندان محکوم شده است، با انتقاد از رویه در پیش گرفته شده از سوی دولت برای سرکوب مخالفان اعلام کرده است که بیش از هفت هزار تن از دستگیرشدگان از فعالان این حزب بوده‌اند.

جماعت اسلامی، دیگر حزب مخالف و متحد اسلامگرای حزب ناسیونالیست بنگلادش نیز مدعی است که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن از هواداران این حزب تحت بازداشت نیروهای پلیس قرار گرفته‌اند.

حزب ناسیونالیست بنگلادش و متحدانش همچنین پلیس و فعالان عوامی لیگ، حزب حاکم بر این کشور را به حمله و تهدید فعالان و نامزدهای انتخاباتی رقیب متهم کرده‌اند.

اپوزیسیون خواهان مشارکت ارتش در روند انتخاباتی و جلوگیری از بروز خشونت در این کشور است. بر همین اساس حزب ناسیونالیست بنگلادش پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که استقرار ۳۰ هزار نیروی امنیتی سبب بالارفتن ضریب امنیت در روز برگزاری انتخابات و روزهای پس از آن شود.

یک سخنگوی پلیس بنگلادش بدون تایید شمار اعلام شده دستگیرشدگان طی روزهای اخیر تصریح کرده است که هیچ فردی بدون قرار بازداشت دستگیر نشده است.

در حالی که داکا وعده داده است تا زمینه برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه را فراهم کند، احزاب اپوزیسیون همچنان نگران تقلب در فرایند انتخاباتی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.