صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / افتتاح ۴ پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح ۴ پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح ۴ پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پروژه‌های درمانی بیمارستان‌های جدید یاسوج و باشت، اورژانس بزرگ دهدشت و مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران خبر داد.

بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر اورنگ ایلامی گفت: افتتاح بیمارستان جدید یاسوج پس از ۱۱سال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمونه ای از هدیه های دولت تدبیر و امید به مردم است .

وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیر بنایی به ابعاد ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۸ طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی احداث که با وجود تجهیزات کامل، آماده خدمت رسانی به هم استانی های عزیز است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از وجود دو دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) در این بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: سایر تجهیزات درمانی و تاسیساتی این بیمارستان مطابق پیشرفته ترین دستگاه ها در دنیا خریداری شده است و بیمارستان یکی از مجهز ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود .

ایلامی تصریح کرد: بیمارستان جدید باسوج دارای ۸ اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، ۸ اتاق( LDR ) زایمان، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است .

وی ادامه داد: وجود سوییت های اختصاصی زایمان طبیعی اتاق های( LDR )  موجب کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد، کاهش عوارض بعد از زایمان و ارتقا سطح روحی مادر در حین زایمان از لحاظ حضور خانواده در کنار وی خواهد شد .

خدمتی دیگر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قلب تپنده هر مرکز درمانی را اورژانس آن مرکز عنوان و اضافه کرد: اورژانس بزرگ دهدشت در مساحتی به ابعاد ۲هزار و ۲۰۰ متر مربع بنا نهاده شده و دارای ۷۰ تخت درمانی است .

ایلامی بیان کرد: هر کدام از تخت های این مرکز دارای مانیتورهای قلبی و ریوی بوده و وجود اتاق عمل نیز موجب رشد شاخص های خدمات درمانی به موقع به مراجعه کنندگان می شود .

وی یادآور شد: بهسازی ساختمان اورژانس سابق کهگیلویه از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای تحقق سلامت در این شهرستان است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت را از دیگر اقدامات مهم در جهت ارتقاء تعداد تخت های بیمارستانی و ارتقاء شاخص های سلامت استان عنوان کرد .

ایلامی با بیان اینکه بیمارستان جدید باشت، دارای تجهیزات کامل و امکاناتی همچون اتاق عمل، زایشگاه و اتاق LDR است، تاکید کرد: این بیمارستان در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است .

وی ادامه داد: وجود سه متخصص تمام وقت اطفال، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان جدید باشت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت ارتقاء و بهبود شاخص های سلامت خواهد بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جذب نیروهای پیمانی و شرکتی را امری اساسی در جهت ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان دانست و اظهارکرد: نتایج جذب نیروهای شرکتی تا نیمه دوم دی ماه سالجاری اعلام می شود .

افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران

ایلامی یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار در عرصه سلامت در استان را افتتاح مرکز ناباروری (IVF) در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران عنوان و اضافه کرد: این مرکز با زیر بنای ۳۰ متر مربع بنا نهاده و دارای بخش هایی شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، جنین شناسی، اتاق انتقال جنین، آندرولوژی(دانش و مهارت عملی مربوط به فعالیت‌های تولیدمثل مردان و اختلالات آن) اتاق IUI (درمان ناباروری)، اتاق PGD (آزمایش و تشخیص سالم بودن ژن جنین) است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.