صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات تا واگذاری بیش از ۱۰۰۰ کودک برای فرزندخواندگی در تهران
از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات تا واگذاری بیش از ۱۰۰۰ کودک برای فرزندخواندگی در تهران

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات تا واگذاری بیش از ۱۰۰۰ کودک برای فرزندخواندگی در تهران

"افزایش قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات، بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات، برف و باران در راه است، افزایش ظرفیت سربازان امریه در میراث فرهنگی، کاهش سرعت آلودگی هوای پایتخت در پاییز، واکنش آموزش و پرورش به ادعای فروش پکیج‌های گرمایشی مدارس در بازار آزاد، ۶ سالگی درمان دختران شین‌آباد و درسی که نگرفتیم، واگذاری بیش از هزار کودک برای «فرزندخواندگی» در تهران و خط ۶ مترو تنها با ۱۵۰ میلیارد تومان راه می‌افتد" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات 

افزایش تعداد قربانیان حادثه /آخرین وضعیت مصدومان

دکتر پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران از واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد کشته‌های این حادثه به ۹ نفر افزایش یافت.

بازرسی وضعیت ایمنی مدارس و تهیه شناسنامه مخاطرات

احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه شناسنامه مخاطرات ایمنی مدارس و انجام بازدیدهای دوره‌ای از مدارس پایتخت خبر داد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تا کنون از بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در تهران بازدید انجام شده است، گفت: در این بازدیدها چک لیستی که دارای ۱۲۰ آیتم برای ایمنی اجزای غیر سازه‌ای مدارس است از سوی کارشناسان تکمیل می‌شود.

برف و باران در راه است

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: پس‌فردا (۶ دی‌ماه) سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که باعث بارش برف و باران در غرب و شمال غرب همچنین سواحل خزر و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهد شد.

رییس پلیس تهران خبر داد

انهدام ۱۹ باند سرقت و دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در پایتخت

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در پایتخت با اجرای بیستمین مرحله طرح رعد خبر داد.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر همانطور که بارها گفته پلیس آمادگی دارد که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت تمامی این افراد را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کند، اما یکی از مشکلات ما محل نگهداری و بازپروری این افراد بود.

افزایش ظرفیت سربازان امریه در میراث فرهنگی

سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از افزایش سهمیه سربازان امریه در این سازمان خبر داد.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های یگان حفاظت ماموریت‌های چند وجهی است، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم سهمیه سربازان امریه در سازمان میراث فرهنگی را افزایش دادیم و توانستیم از این طریق بخشی از نیاز و توان خود را به نیروی انسانی تامین کنیم.

پورسید آقایی عنوان کرد

کاهش سرعت آلودگی هوای پایتخت در پاییز

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش روزهای سالم در پاییز امسال بر اثر اجرای طرح کاهش خبر داد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ اجرای طرح کاهش در تهران مصوب شده است؛ اما برخی‌ها فکر می‌کردند که اجرای این طرح تبعات اجتماعی را ایجاد می‌کند، گفت: اما دیدید که مردم از اجرای این طرح استقبال کردند و نظرسنجی‌ها نشان داد که مردم کنترل معاینه فنی در راستای کاهش آلودگی هوا را یکی از مهمترین اقدامات دوره مدیریت شهری عنوان کردند.

افزایش ۴۹ درصدی بارش در پاییز ۹۷

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در پاییز امسال نسبت به بلندمدت افزایش ۴۹ درصدی بارش ثبت شده است، گفت: طی سه ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کل بارش یک سال آبی را دریافت کرده‌ایم.

واکنش آموزش و پرورش به ادعای فروش پکیج‌های گرمایشی مدارس در بازار آزاد

اخیرا اخبار و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد پکیج‌های گرمایشی با آرم سازمان نوسازی مدارس درحال عرضه در بازار سیستان و بلوچستان هستند، حال آن که چند روز پیش ۴ دختر به علت عدم وجود وسایل گرمایشی استاندارد در حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ شهر زاهدان جان خود را از دست دادند.

در همین راستا اداره نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان متنی به همراه تصویر صورت جلسه تنظیمی با نیروی انتظامی منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «این اداره کل تاکنون هیچ گونه خرید پکیج دیواری نداشته است. به محض اطلاع از فروش پکیج‌های دیواری شرکت ایران رادیاتور که به‌روی بسته‌بندی آنها نام نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان جعل شده است؛ به همراه نیروی انتظامی در  ٢۵ آذرماه در فروشگاه توزیع کننده این پکیج‌ها حاضر و صورت جلسه تنظیم و مراتب به مراجع نظارتی منعکس شد.

۶ سالگی درمان دختران شین‌آباد و درسی که نگرفتیم

دکتر محمد جواد فاطمی، پزشک جراح دانش‌آموزان شین‌آباد با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه‌حسنه زاهدان و فوت چهار دانش‌آموز، گفت: متاسفانه در کشور ما کسی به پیشگیری اهمیت نمی‌دهد. با سماجت ثابت کردیم باید حادثه اتفاق افتد و سپس به صورت انفعالی با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما به فراموش‌کاری عادت داریم، اظهار کرد: بعد از حادثه شین‌آباد پیش‌بینی شد که درمان بچه‌های شین‌آباد ۱۵ سال طول می‌کشد و حداقل ۱۵ میلیارد هزینه‌ دارد که قطعا هزینه‌اش بیش از این میزان است. از طرفی این بچه‌ها هیچ‌گاه به حالت عادی زندگی برنخواهند گشت. این درحالیست که اگر فقط پول بلیط هواپیمایی را که مسوولان ما بعد از حادثه اسوه‌حسنه از تهران به زاهدان رفتند، محاسبه کنید، مطمئنم می‌توان سیستم گرمایشی تمام مدارس زاهدان را استاندارد کرده و از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کنیم. 

واگذاری بیش از هزار کودک برای «فرزندخواندگی» در تهران

مهشید موقر، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از واگذاری بیش از هزار کودک به متقاضیان فرزندخواندگی طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: نیمی از این کودکان بیمار بودند که البته با پیگیری، بیماری اغلب آنها قابل درمان است.

لزوم ایجاد خزانه‌داری متمرکز برای شفافیت در بودجه و کاهش فساد

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست “راهکار مقابله با عدم شفافیت در بودجه دولت”بر ایجاد خزانه داری متمرکز برای کاهش فساد و شفافیت در بودجه تاکید کرد.

میدری با بیان اینکه خزانه داری متمرکز -همانطور که در اصل ۵۳ قانون اساسی آمده است -به معنی این است که کلیه دریافتی‌های دولت از هر محلی باید در حساب خزانه داری کل متمرکز شود، گفت: اگرچه این اصل در ایران باید از زمان مشروطه تا الان اجرایی می‌شد اما مصداق‌های زیادی دارد که نشان می‌دهد این طرح اجرا نشده است.

پاسخ “شورای رقابت” به شکایت داروسازان درباره ضوابط تاسیس داروخانه‌ها

شورای رقابت به شکایت تعدادی از داروسازان مبنی بر حذف بند ۴ ماده ۳ و ۴ آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها رای نداد.

دکتر کیانوش جهانپور ، سخنگوی سازمان غذا و دارو از تصمیم اخیر شورای رقابت در خصوص این شکواییه خبر داد و گفت: در همین راستا شورای رقابت در تصمیم جلسه ۳۵۵ خود در عین آنکه تاکید کرده بر اساس فصل ۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، این شورا مرجع صالح برای تشخیص و رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی مصرح در قانون مزبور است، اما اذعان داشته که حذف مواد آیین نامه‌ها و سایر مقررات در زمره صلاحیت‌های ذاتی این شورا نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

خط ۶ مترو تنها با ۱۵۰ میلیارد تومان راه می‌افتد

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با درخواست از بانک شهر برای کمک علی‌الحسابی گفت: خط ۶ مترو تنها با تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان راه می افتد.

سازمان ثبت‌احوال اعلام کرد:

ولادت بیش‌از یک‌میلیون ایرانی طی ۹ ماه/ ۲۰ نام محبوب ایرانی‌ها

سازمان ثبت‌احوال کشور ضمن ارائه آمار چهار واقعه حیاتی ولادت، فوت، ازدواج و طلاق، اسامی محبوب ایرانی‌ها در ۹ماهه نخست سال ۹۷ را تشریح کرد.

بر اساس گزارش‌های سازمان ثبت‌احوال در ۶ ماهه اول سال ۹۷ ، تعداد ۷۰۶ هزار و ۸۳۹ واقعه ولادت ثبت شده است که در این بازه زمانی تعداد مرگ‌ومیر ثبت شده ۱۸۲هزار و ۲۵۹ واقعه است. همچنین براساس آمارهای بازبینی شده در نیمه اول سال۹۷، ۳۲۴ هزار و ۷۱۳ واقعه ازدواج و۸۴ هزار و ۱۶ نفر واقعه طلاق در این بازه زمانی به ثبت رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

افزایش تعداد قربانیان حادثه /آخرین وضعیت مصدومان

ولادت بیش‌از یک‌میلیون ایرانی طی ۹ ماه/ ۲۰ نام محبوب ایرانی‌ها

خودکشی مادر و دختر برای ملاقات با پدر

بررسی علت حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد

برف و باران در راه است

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.