صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ‌تولید عسل با مدرن سازی زنبورستان‌های “گیوی” افزایش یافته است
‌تولید عسل با مدرن سازی زنبورستان‌های “گیوی” افزایش یافته است

‌تولید عسل با مدرن سازی زنبورستان‌های “گیوی” افزایش یافته است

فرماندار کوثر با اشاره به اینکه استفاده از کندوهای مدرن منجر به افزایش تولید عسل می شود، اضافه کرد: در سال جاری با استفاده از کندوهای مدرن شاهد افزایش 40درصدی تولید عسل در کوثر هستیم.

زنبورداری

‌‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، وحید کنعانی در بازدید از زنبورستان‌های مدرن‌سازی شده باغات گیوی اظهار کرد: آن دسته از زنبورداران شهرستان کوثر که استفاده از کندوهای مدرن را جایگزین کندوهای قدیمی(و چوبی)کرده‌اند، موفق به افزایش جمعیت زنبورها شده و به تبع آن عسل بیشتری تولید کرده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴ هزار کلنی زنبور در کوثر نگهداری‌ می‌شود که توانسته زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را در شهرستان ایجاد کند. 

فرماندار کوثر اضافه کرد: با کندوهای مدرن می‌توان کلنی‌های زنبور را تا دمای ۶۰ درجه زیر صفر با کمترین تلفات حفظ کرد بطوریکه تهویه مناسب هوا از زیر جعبه‌ها، ضد آب بودن، کاهش نفوذ آفات، وجود گَرده‌گیر در محل ورودی زنبورها برای جمع‌آوری گرده و بهداشتی بودن از مزیت‌های عمده استفاده از این نوع کندوها به شمار می رود. 

  

کنعانی این شهرستان را جزو باغ‌شهرهای استان برشمرد و گفت: شهرستان کوثر ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری را دارد بطوریکه در یک‌سال گذشته بیش از ۲۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است. 

  

وی یادآور شد: در سال جاری توانستیم برای دومین سال در کنار برداشت عسل، ژل رویال نیز در گیوی استحصال کنیم که در صورت تولید انبوه می‌تواند بازار فروش خوبی در کشورهای همسایه پیدا کند. 

  

به گفته فرماندار کوثر، در این شهرستان زنبورداری به دلیل درآمدزا بودن طرفداران زیادی دارد بطوریکه کیفیت و مرغوبیت عسل کوثر با توجه به موقعیت آب و هوایی، وجود باغات زیاد، مراتع گسترده، گیاهان دارویی و تعدد گونه‌های گیاهی بومی و خاص منطقه  توانسته بازارهایی از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، زنجان، تهران و البرز را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.