صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پیام ویدیویی سفیر بریتانیا در تهران در آستانه سال جدید میلادی

پیام ویدیویی سفیر بریتانیا در تهران در آستانه سال جدید میلادی

سفیر بریتانیا در تهران با انتشار پیامی ویدیویی، به رابطه حاکم میان ایران و انگلیس پرداخته است.

رابرت مک‌ایر

به گزارش کسب و کار نیوز، رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران، ویدیویی را به مناسبت کریسمس و سال جدید میلادی در صفحه توییتر شخصی خود منتشر کرده  و در آن به رابطه میان ایران و انگلیس پرداخته است.

مک‌ایر با اشاره به پایان رسیدن سال ۲۰۱۸ اظهار کرد: امسال سال پرمشغله‌ای بوده است. سه سال است که سفارت انگلیس بازگشایی شده است و من به کاری تیم‌مان برای بازسازی سفارت و استحکام روابط دوجانبه انجام داده‌اند، افتخار می‌کنم. در هشت ماهی که من اینجا بوده‌ام، بازدیدهایی از طرف وزیر امور خارجه، آلیستر برگ، معاون امور خارجه (که تا به حال دو بار به اینجا آمده است)، لرد لامونت، نماینده انگلیس در امور تجاری، رئیس بخش سیاسی در وزارت امور خارجه و کسان دیگری داشته‌ایم.  به گمانم این‌ها نشان‌دهنده اهمیت ایران در لندن است.

وی با اشاره به صحبت‌های صورت گرفته میان مقامات ایرانی و انگلیسی اعلام کرد: بحث‌های جدی‌ای بر سر ویزا و مهاجرت‌، مشکلات منطقه‌ای، امنیت، اقتصاد و برجام داشته‌ایم.

سفیر بریتانیا با اشاره توافق هسته‌ای با ایران گفت: برجام همچنان اولویت اول بریتانیا در ایران است. طبق این توافق، مزایای اقتصادی به ایران در ازای پایبندی به تعهداتش تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات حال حاضر میان ایران و انگلیس بیان کرد: البته مشکلاتی نیز میان ایران و بریتانیا وجود دارد که بر سر آن به توافق نرسیده‌اند و در روابط دوجانبه‌مان با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ اما توانایی‌مان در انجام همکاری‌های بیشتر و مذاکرات سرراست‌تر درباره این مسائل، نشانگر تقویت بیشتر روابط میان این دو کشور است.

رابرت مک‌ایر با اشاره به رسیدن سال جدید میلادی گفت: با نزدیک شدن به پایان سال به همه شما – خصوصا کسانی که کریسمس را جشن می‌گیرند – کریسمس و سال جدید را تبریک می‌گویم. من معتقدم که در سال ۲۰۱۹ با مشکلات زیادی در ایران مواجه خواهیم شد اما فرصت‌هایی را برای ما که بر روی روابط میان دو کشور کار می‌کنیم، ایجاد می‌کند تا کاری مهم و پرمنفعت انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.