صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت بازنگری در آیین‌نامه انتخاب دانشجویان برتر

در مراسم تقدیر از ۵۵۰ دانشجوی ممتاز دانشگاه علم وصنعت عنوان شد

ضرورت بازنگری در آیین‌نامه انتخاب دانشجویان برتر

رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه علم وصنعت بر ضرورت بازنگری آیین‌نامه انتخاب دانشجویان ممتاز این دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید در انتخاب دانشجویان برای فعالیت‌های پژوهشی آنها اولویت و امتیازات بیشتری تعریف کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز،  دکتر فرناز برزین پور در مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه علم وصنعت که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد به تشریح روند گزینش و انتخاب این دانشجویان پرداخت و گفت: در سال گذشته دانشجویان ممتاز و نمونه شامل دانشجویان ممتاز کشوری، برگزیده‌های جشنواره‌های مختلف، المپیادهای دانشجویی و برخی موارد دیگر انتخاب شدند اما در سال جاری به پیشنهاد معاونت آموزشی دانشگاه دو بخش دیگر به دانشجویان ممتاز اضافه شد که براساس آن از نفرات برتر سالهای ۹۴ از دانشکده های مختلف انتخاب شدند وبرنامه داریم با اصلاح آیین نامه های مختلف تعداد دانشجویان ممتاز افزایش یابد.

وی درادامه تصریح کرد: براساس تلاشی که انجام می‌دهیم سعی ما این است که نفرات برتر از بین همه حوزه‌ها اعم از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی انتخاب شوند. ما در بخش ممتازین آموزشی در مقطع کارشناسی سه جایگاه ممتاز داشتیم و در دوره کارشناسی ارشد دو جایگاه برتر وجود داشت و عده ای از دانشجویان توانستند جایگاه‌های مشترک کسب کنند. همچنین در مقطع دکتری نیز فقط یک جایگاه برتر کسب شده است و در برخی از دانشکده‌ها این آمار به دو جایگاه برتر می‌رسد.

مدیر مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه علم وصنعت خاظر نشان کرد: در حوزه پژوهشی لازم است آیین‌نامه مربوط به انتخاب دانشجویان برتر وممتاز مورد بازنگری‌های جدی قرار گیردتا براین اساس بتوانیم دانشجویان را به انجام فعالیت‌های پژوهشی بیشتر تشویق کنیم. در نظر داریم دانشجویانی که تعداد مقالات بیشتری در مجلات معتبر داشته باشند را مورد تشویق بیشتری قرار بدهیم واین دانشجویان ضریب اهمیت وامتیاز بیشتری برای کسب جایگاه برتری داشته باشند.

دکتر برزین پور همچنین یادآور شد: در عرصه پژوهشی ما مقالاتی نظیر ای اس ای، شرکت در کنفرانسها و سمینارهای داخلی و بین المللی و همچنین سایر مقالات و کتابهای تدوین شده از سوی دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در مجموع این دانشجویان در دوره کارشناسی باید حداقل ۷۰ امتیاز، کارشناسی ارشد ۱۲۰ امتیاز و دوره دکترا ۲۵۰ امتیاز را کسب کرده باشند.

به گفته‌ وی امسال انتخاب و پذیرش برای بررسی دانشجویان ممتاز به صورت سامانه‌ای صورت گرفت و  این باعث شد که بیشتر از دوبرابر متقاضیان را مورد ارزیابی جدی قرار بدهیم اما به طور کلی در سال جاری حدود ۵۵۰ نفر از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت به عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه علم وصنعت انتخاب شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.