صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خشونت بیشترین آسیب اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی
خشونت بیشترین آسیب اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی

هشدار یک مسئول در آموزش و پرورش استان؛

خشونت بیشترین آسیب اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: خشونت یکی از آسیب‌های اجتماعی است که دانش‌آموزان استان با آن درگیر هستند.

دانش آموز-کلاس درس

«سرایدار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که یکی از علل خشونت، کاهش آستانه تحمل در دانش‌آموزان است، افزود: تحقیقات دقیقی برای ریشه‌یابی و بررسی موضوع انجام نشده است، اما براساس مشاهدات میدانی و پرونده‌های ورودی به دادگستری، این آسیب بالاتر از دیگر آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای توانمندسازی افراد و افزایش آستانه تحمل، کارگاه‌های ۶ ساعته برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان برگزار می‌شود تا آگاهی افراد در این‌باره افزایش یابد.

سرایدار خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اولیه در بجنورد و اسفراین به‌صورت پایلوت انجام می‌شود که پس از به اتمام رسیدن این طرح می‌توان ریشه‌یابی دقیق‌تری از مسائل موجود بدست آورد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان بخشی از ساعت شبانه‌روز را در محیط مدرسه می‌گذرانند و نباید همه بار مسئولیتی را بر دوش آموزش و پرورش گذاشت.

وی یادآور شد: خانواده باید در این‌باره آگاهی بیشتری را بدست آورد تا بتواند صحبت کردن و نحوه افزایش آستانه تحمل را به فرزندان خود آموزش دهند و باید بدانیم که خانواده و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر می‌توانند این قبیل مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.