صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تولد ۲۵۶ نوزاد در هر شبانه روز در سیستان و بلوچستان
تولد ۲۵۶ نوزاد در هر شبانه روز در سیستان و بلوچستان

تولد ۲۵۶ نوزاد در هر شبانه روز در سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بالاترین نرخ ولادت در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به طوریکه در هر ساعت ۱۱ و در مجموع در هر شبانه روز ۲۵۶ نوزاد در استان متولد می‌شوند.

نوزاد

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌رضا راحت دهمرده در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۱۳ مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد ۱۸ مورد نوزاد سه قلو و مابقی ۲ قلو بوده اند‌.

وی گفت: در حال حاضر ۹۸.۲ درصد از ولادت های استان در مدت قانونی ۱۵ روز ثبت می‌شود که این آمار در گذشته ۴۰ درصد بوده است‌.

دهمرده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۸۹۲ واقعه فوت در استان ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۵۷۸ مورد مرد و ۴ هزار و ۳۱۳ نفر زن بوده اند‌.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه اول جمعیت جوان در کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۶۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند‌.

مدیر‌کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ۵۱.۵ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستا نشین هستند که می‌توان گفت بیشترین جمعیت استان روستا نشین هستند.

وی با اشاره به شاخص های جمعیتی و ثبت وقایع حیاتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان همچنین رتبه های نخست را در ثبت ولادت در کشور با ۴.۳۴ در هزار و نرخ باروری کل با ۴.۲ داراست‌.

وی ادامه داد: جمعیت سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمارها ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر است که بیشترین این جمعیت با ۵۱.۵ درصد در روستاها ساکن هستند‌.

مدیر‌کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به درصد جمعیت گرو های سنی نسبت به کل جمعیت گفت: کودکان و نوجوانان صفرتا ۱۴ سال ۳۸.۳ درصد، جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۸.۴ درصد، میانسالان ۳۰ تا ۶۴ سال ۳۰.۱ درصد و سالمندان ۶۵ سال به بالا ۳.۲ درصد جمعیت این استان را شامل می شوند‌.

وی بیان کرد: بیشترین رشد جمعیت سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان سراوان و کمترین به حوزه سیستان مربوط می شود.

دهمرده با اشاره به ارتقای سطح و ایجاد نمایندگی های ثبت احوال در سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از انقلاب ۶ اداره ثبت احوال در سطح استان به مردم خدمات ارائه می کردند که هم اینک این اداره کل دارای ۳۳ اداره مستقل، ۱۱ نمایندگی در مراکز بخش‌ها و ۹ نمایندگی در بیمارستان ها و یک نمایندگی در آرامستان دارد‌ .

وی بیان کرد: تشکیلات سازمانی اداره کل ثبت حوال سیستان و بلوچستان ۳۷۰ پست سازمانی است که ۲۱۴ پست با تصدی و ۱۵۶ پست بلاتصدی است‌.

مدیر‌کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک تمامی ادارات ثبت احوال این استان اقدام به صدور شناسنامه مکانیزه برای تمام متقاضیان می کنند، به طوری که تاکنون یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۳۶۵ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است‌.

وی بیان کرد: ۸۲ درصد از جمعیت یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۵۲۴ نفر بالای ۱۵ سال این استان معادل یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۷۸۰ نفر کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.