صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تسهیلات صندوق نوآوری از قراردادهای خرید فناوری/راهکاری برای حمایت از پروژه‌های دانشگاهی

وحدت مطرح کرد

تسهیلات صندوق نوآوری از قراردادهای خرید فناوری/راهکاری برای حمایت از پروژه‌های دانشگاهی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از تدوین برنامه‌هایی در زمینه حمایت از تحقیقات دانشگاهی با همکاری وزارت علوم خبر داد و گفت: در قالب این برنامه پروژه‌های دانشگاهی که به محصول نزدیک هستند، در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شوند.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز علی وحدت امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن‌بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه از این نظر که توجه جدی به موضوع بازار دارد، الگوی مناسبی در سال‌های اخبیر در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به تغییر درخواست شرکتهای دانش‌بنیان گفت: در ابتدای راه مشکلات شرکتهای دانش‌بنیان مالی و ساختاری مدیریتی بود، ولی امروزه عمده مشکلات این شرکتها تامین بازار است؛ به این معنا که محصولات شرکتها نیاز به بازار دارند.

وحدت عدم‌اعتماد خریداران به محصولات تولید داخل را از چالش شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: در برخی موارد مشتریان این محصولات نهادها و شرکتهای دولتی هستند؛ از این رو این نمایشگاه الگویی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی است.

وی هدف از حضور در این نمایشگاه را ورود همه‌جانبه به بخش‌های نوآوری نام برد و گفت: برای این منظور اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات لیزینگ خریداران بخش خصوصی در نظرگرفته شده که این قابل افزایش است.

وحدت خاطر نشان کرد: در این زمینه محدودیتی از نظر اعتبارات نداریم و این تسهیلات در قالب لیزینگ در اختیار خریداران قرار داده می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: قرار بر این است که صندوق برای اعطای تسهیلات با استفاده از عامل‌های مالی مانند صندوق توسعه فناوری نانو اقدام به اعطای تسهیلات لیزینگ‌ کند.

وحدت بیان کرد: اولین گام را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کردیم و به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات لازم به خریداران اعطا می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به همکاری با وزارت علوم در زمینه اعطای گرنت فناوری به طرح های فناورانه، گفت: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰ در صد رقم‌قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان با سود کمتر از یازده درصد تامین مالی این قراردادها را طی تفاهم سه جانبه بین کارفرما، شرکت و صندوق نوآوری عهده‌دار باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های این صندوق در زمینه حمایت از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشگاهی، افزود: ما برنامه جدی را با وزارت علوم‌ در این زمینه شروع کردیم که در این راستا قرار است وزارت علوم‌ مراکز وابسته به خود را معرفی کند تا بتوانیم برای تحقیقات انجام شده برنامه های عملیاتی تدوین کنیم.

به گفته وحدت، وزارت علوم‌ برای توسعه فناوری سرمایه‌گذاری کرده و ما به دنبال این نیستیم که از تحقیقات حمایت کنیم و قرار شد برنامه‌های پژوهشی اجرا شده در دانشگاه‌ها که به تولید محصول نزدیک‌ هستند را به شرکتهای دانش‌بنیان متصل کنیم تا بتوانیم تسهیلات صندوق را به آن‌ها اختصاص دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.