صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تدوین شبکه فناوری در دانشگاه تهران

تدوین شبکه فناوری در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از تدوین شبکه فناوری در این دانشگاه خبر داد،

دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز محمود نیلی احمدآبادی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری‌وفن‌بازار در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌وفناوری امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: با بسترهای ایجاد شده  دانشگاه تهران نه‌ تنها دستاوردهای پژوهشی را ارائه کرده است، بلکه فضای جدیدی را نیز برای همکاری بین بازار سرمایه‌ و فرآورده‌ها و دستاوردهای پژوهشی فراهم کرده است.‌

وی با بیان این‌که دنیا به سرعت در حال تغییر است، گفت: شاید در تاریخ بشر این سرعت تغییرات را تجربه نکرده باشیم، چرا که ذهن‌ها به سمت تکنولوژی  رفته است. پشت تکنولوژی، دانش است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه علم و سرمایه به هم متصل شده‌اند و تحولات عظیمی در دنیا به وجود آورده‌اند، ادامه داد: امروز کسی در توسعه تکنولوژی حرف اول را می‌زند که به نهاد علمی متصل باشد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: چرخه علم، ثروت و نوآوری سبب تحولات بزرگی در دنیا شده است، ما نیز در ایران سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه علم داشتیم، به طوری که در تولید  علم در دنیا شانزدهم هستیم، ولی در خلق ثروت توفیقی نداشتیم؛ زیرا چرخه تبدیل علم به ثروت صورت نگرفته است.

وی‌ ادامه داد: یکی از وظایف نهادی مانند پارک علم و فناوری تبدیل ایده به ثروت است، البته این چرخه را باید از کودکستان آغاز کنیم و هدف اصلی دانشگاه این است که جامعه علم و فناوری، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران با این مفاهیم بیشتر آشنا شوند. ‌

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: اگر این اتفاقات نیفتد، فاصله ما با دنیا بسیار زیاد می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما می‌پذیریم که بار مسئولیت زیادی داریم، ولی به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و همه کشور باید به ما کمک کنند. پارک‌ها به عنوان یک موجود فیزیکی شناخته می‌شوند و هر جا علم هست، باید در کنار آن فناوری هم باشد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل آیین‌نامه‌ای تحت عنوان شبکه فناوری را در دانشگاه تهران تدوین کرده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.