صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تدابیر امنیتی شدید در آستانه انتخابات پارلمانی بنگلادش

تدابیر امنیتی شدید در آستانه انتخابات پارلمانی بنگلادش

هزاران تن از سربازان ارتش بنگلادش برای تامین امنیت و کمک به برگزاری انتخابات سراسری یکشنبه هفته آتی در سراسر کشورشان مستقر شدند.

نیروهای امنیتی بنگلادش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر روابط عمومی ارتش بنگلادش در بیانیه‌ای اعلام کرد، استقرار این نظامیان از صبح امروز دوشنبه آغاز شد و حضور آنها تا دوم ژانویه ادامه خواهد داشت. این نیروها در ۳۸۹ منطقه کمپ راه‌اندازی کردند و پرسنل نیروی دریایی بنگلادش هم گشت‌ ساحلی انجام می‌دهند. نیروی هوایی هم بالگردها را برای موارد اضطراری آماده دارند و سربازان همچنین مسوولیت حفظ امنیت جاده‌ها و بزرگراه‌ها را در صورت لزوم به دست می‌گیرند.

در حالیکه استقرار این چنینی نیرو در آستانه انتخابات سراسری در بنگلادش عادی است، اپوزیسیون قویا خواستار مشارکت ارتش در روند انتخاباتی شده است چرا که نگرانی از وقوع خشونت وجود دارد. این سربازان گهگاه به عنوان نیروی ضربت وارد عمل می‌شوند. در هفته‌های اخیر دست‌کم شش تن کشته و صدها تن زخمی شده‌اند.

شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش تلاش دارد برای سومین بار متوالی در انتخابات ۳۰ دسامبر پیروز شود اما اپوزیسیون نگران تقلب انتخاباتی است. مقام‌های داکا وعده انتخاباتی آزاد و منصفانه را داده‌اند.

کمال حسین که رهبری یک ائتلاف اصلی اپوزیسیون را دارد، از استقرار نیروها استقبال کرده و گفته است این اقدام اعتماد رای‌دهندگان را تقویت می‌کند.

کمال حسین از اصلی‌ترین رقبای شیخ حسینه است. اصلی‌ترین اپوزیسیون بنگلادش موسوم به “حزب ناسیونالیست بنگلادش” به رهبری خالده ضیاء، نخست‌وزیر سابق این کشور هم به جناح اپوزیسیون کمال حسین پیوسته است. او یک وکیل سرشناس است و در دورانی که خالده ضیاء بابت اتهامات فساد زندانی شده بود رهبر اصلی اپوزیسیون شد.

“جماعت اسلامی”، بزرگترین حزب اسلام‌گرای بنگلادش هم از منتقدان سرسخت شیخ حسینه است. اکثر رهبران این حزب در دوران نخست‌وزیری حسینه بابت دست داشتن در جرایم مرتبط با جنگ استقلال علیه پاکستان در ۱۹۷۱ به اعدام محکوم شدند. ضیاء همواره رقیب اصلی حسینه بوده است اما اخیرا یک دادگاه استیناف رای داد که او صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارد چون مدت زمان حبس او بیش از دو سال است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.