صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / برقراری مستمری مددجویان مراکز شبانه‌روزی
برقراری مستمری مددجویان مراکز شبانه‌روزی

برقراری مستمری مددجویان مراکز شبانه‌روزی

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: برقراری مستمری برای مددجویان مراکز شبانه روزی پیگیری شده است و امیدواریم در سال ۹۸ اجرایی شود.

نشست

به گزارش کسب و کار نیوز، «مصطفی سراج» در نشست با مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی استان یزد با تاکید بر اجرای طرح مراقبت در منزل اظهارکرد: برای فراهم کردن شرایط حضور خانواده در کنار افراد دارای معلولیت در طرح مراقبت در منزل حمایت بودجه‌ای بیشتری را اعمال کرده‌ایم .

وی همچنین خبر از برقراری ردیف درمان برای کودکان مجهول هویت در سال ۹۸ داد و گفت: خدمات دندانپزشکی به کودکان کم توان‌ذهنی نیز در مراکز تعریف کرده‌ایم .

سراج با بیان این که ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف بهزیستی وظیفه وزارت بهداشت و درمان است، گفت: در وزارت بهداشت ارائه خدمات درمانی به مددجویان بهزیستی دیده نشده و بهزیستی به منظور حل مسئله درمان مددجویان ورود کرده است .

وی در خصوص یارانه مددجویان فاقد هویت در بهزیستی نیز گفت: به کلیه مددجویان فاقد سرپرست و فاقد هویت یارانه تعلق می‌گیرد .

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور بر بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت تاکید و اظهار کرد: برای این منظور به تقویت ورزش در مراکز پرداختیم و در حال حاضر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت دولت برای نهادینه کردن ورزش در مراکز گرفته‌ایم .

وی افزود: بعد از مراکز، ورزش را برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در خانواده بردیم و چون جنبه درمانی دارد، ردیف اعتباری برای آن برقرار کردیم .

سراج با اشاره به افزوده شدن سالانه به جمعیت معلولان کشور، گفت: این تعداد افراد دارای معلولیت علاوه بر هزینه‌های اقتصادی،هزینه‌های عاطفی و اجتماعی نیز به جامعه تحمیل می کند .

وی افزود: افزایش معلولیت‌ها به دلیل سهل‌انگاری بسیاری از دستگاههاست و بهزیستی تاوان ندانم کاری بسیاری از دستگاه‌های دیگر را می‌دهد .

سراج در خصوص خدمات بهزیستی در حوزه سالمندی گفت: اگر برنامه ریزی نداشته باشیم سالهای آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد .

وی افزود: تلاش ما بر ارائه خدمات همه جانبه است و در همین راستا حق پرستاری را در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت دیده‌ و حق مددکاری را نیز تعریف کرده‌ایم که منتظر تایید آن هستیم .

سراج در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اختلالات بینایی و گفتاری در استان یزد شیوع بالایی دارد و در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها نیازمند اقدامات بیشتری است البته پیشگیری از معلولیت‌ها در یزد با اجرای طرح‌های مشاوره و آزمایش ژنتیک شاخص بالایی دارد و تلاش بسیاری در این راستا صورت گرفته است.

وی یزد را نماد تلاش هوشمندانه و حرکت‌های خیر و الگویی در کشور دانست و اظهارکرد: پیشرو بودن یزد در بسیاری از برنامه های بهزیستی باعث شده بسیاری از طرح‌های عملیاتی در این استان اجرا شود .

سراج، رتبه اول بهزیستی استان یزد در حوزه توانبخشی را یادآور شد و گفت: یزد فعالیت‌های جدید و جایگزین را در ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت سرلوحه کارهایش قرار داده است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.