صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در کمیسیون مشترک

بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در کمیسیون مشترک

رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور از آخرین وضعیت بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها کشور در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: چهارمین جلسه کمیسیون مشترک بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور روز گذشته با حضور تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون های شوراها و امور داخلی کشور، برنامه و بودجه، عمران و اقتصادی برگزار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه که به بررسی مواد لایحه درآمد پایدار اختصاص داشت، نمایندگانی از وزارت خانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، کشور، سازمان برنامه و بودجه، شورا و شهرداری تهران و همچنین نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس در کنار تعدادی از متخصصین و نخبگان حوزه مالی و اقتصاد شهری حضور داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در ابتدای جلسه بنده با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی ذیلِ کمیسیون که وظیفه بررسی کارشناسی و ارائه پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی برای تقویت مفاد لایحه مورد بحث را به عهده دارد، از اهمیت تسریع در روند بررسی لایحه در کمیسیون مشترک و ارائه جمع بندی نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان کردم.

مافی در ادامه گفت: در این جلسه مواد ۵ و ۶ از لایحه ارائه شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی مورد توافق قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیسیون مشترک بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازوکار تعیین میزان عوارض موسوم به نوسازی بر اساس ۲ درصد از ارزش معاملاتی صدر ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ تعیین خواهد شد. پیش بینی می‌شود در صورت تصویب این متن در صحن مجلس شورای اسلامی، در یک بازه زمانی میان مدت به میزان قابل توجهی بر سهم درآمدهای پایدار شهرداری ها افزوده خواهد شد.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: همچنین در این جلسه در خصوص مزایا و معایب این موضوع که عوارض نوسازی به جای محاسبه بر اساس عرصه و اعیان، بر عرصه وضع شود، بحث و گفت و گو شد و در پایان مقرر شد در جلسه آتی کمیسیون گزارشی کوتاه از چگونگی پیاده سازی این پیشنهاد به کمیسیون مشترک ارائه شود.

مافی در پایان گفت: در ادامه جلسه و بر اساس جمع بندی کمیسیون مقرر شد، ۱۰ درصد از مبالغ دریافتی نیروی انتظامی از محل صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی، تحت عنوان عوارض به حساب شهرداری محل واریز شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.