صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ادامه نوسان در بورس با رشد ۷۹۰ واحدی
ادامه نوسان در بورس با رشد ۷۹۰ واحدی

ادامه نوسان در بورس با رشد ۷۹۰ واحدی

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد 790 پله ای به جایگاه 157 هزار و 484 واحدی صعود کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد ۷۹۰ پله ای به جایگاه ۱۵۷ هزار و ۴۸۴ واحدی صعود کرد.
در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال در ۱۳۰ هزار و ۶۱۴ نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۲۹ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۱۰ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۷۸ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور یک هزار و ۳۲۹ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۸۶۲ واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲۲۲ واحد رشد کرد.
براین اساس، در معاملات امروز نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، وبملت (بانک ملت) و مبین (پتروشیمی مبین) بیشترین تاثیر مثبت و فارس (هلدینگ خلیج فارس) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) بالاترین تاثیر منفی را داشتند.

** صدرنشینی گروه بانک
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه یک میلیارد و ۸۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه فلزات اساسی به ارزش ۳۸۸ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۳۱۳ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش ۳۰۸ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد آیفکس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۹ واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۸۲۶ واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از ۵۶۲ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از دو هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، دماوند (تولید برق دماوند)، خراسان (پتروشیمی خراسان)، شراز (پالایش نفت شیراز) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین سهم را در رشد شاخص فرابورس داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.