صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / کمبود ۱۴ هزار نیروی انسانی در آموزش اصفهان
کمبود ۱۴ هزار نیروی انسانی در آموزش اصفهان

کمبود ۱۴ هزار نیروی انسانی در آموزش اصفهان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: منابع انسانی در این استان با کمبود 14 هزار نفری روبرو است که برای سال آینده باید تامین شود.

معلم روستای شیخ کانلو

سید محمد میرپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای جلوگیری از چالش کمبود نیرو در سال جاری راهکارهایی مثل حق التدریس نیروهای رسمی، استخدام های جدید، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم، نیروهای خرید خدمات آموزشی و برون سپاری بهره گیری شد.

وی افزود: یکی از عامل های کمبود نیرو و فضای آموزشی، اجرای پایه دوازدهم برای نخستین دوره در هنرستان ها بود که با استفاده از برون سپاری و ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد اسلامی این مشکل نیز برطرف شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سهم استان اصفهان از آخرین آزمون استخدامی فقط ۹۰۰ نفر بود که با توجه به رقم کمبود معلم امیدواریم این سهمیه افزایش پیدا کند و سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش نگاه دیگری به استان اصفهان داشته باشند.

میرپور گفت: فعالیت کارگروه برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی سال آینده آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری به راهکارهایی برسیم که مهر ۹۸ بدون چالش کسری معلم باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.