صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ورق در بازار سرمایه برگشت
ورق در بازار سرمایه برگشت

ورق در بازار سرمایه برگشت

برخلاف روزهای گذشته که قیمت‌ها در بورس تهران کاهشی بود، امروز شاخص کل توانست با ۲۱۴۸ واحد رشد معاملات را به پایان برساند که گروه‌های فلزی، معدنی، پالایشی و بانکی بیشترین تاثیر را روی نماگرهای بازار داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، برخلاف روزهای گذشته که قیمت‌ها در بورس تهران کاهشی بود، امروز شاخص کل توانست با ۲۱۴۸ واحد رشد معاملات را به پایان برساند که گروه‌های فلزی، معدنی، پالایشی و بانکی بیشترین تاثیر را روی نماگرهای بازار داشتند.

 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادر تهران ۲۱۴۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۶ هزار و ۶۹۲ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن تا رقم ۲۶ هزار ۹۱۰ واحدی افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۹۱۵ واحد رشد و رقم ۱۶۹ هزار و ۲۹۷ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این‌ها شاخص بازار اول با افزایش ۱۸۷۱ واحدی تا عدد ۱۱۵ هزار و ۵۵ بالا رفت و شاخص بازار دوم رشد ۲۸۴۹ واحدی را تجربه کرد و در تراز ۳۱۳ هزار و ۹۸۶ بالا رفت.

گروه‌های فلزی، معدنی، پالایشی و بانکی امروز بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار داشتند که از جمله آنها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان معدنی و صنعتی گل گلهر و پالایش نفت اصفهان نام برد. هریک از نمادهای یاد شده ۳۷۲، ۳۹۳ و ۱۴۵ واحد در تقویت شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند. پس از این نمادها بانک تجارت و ملت بیشترین نقش را در نوسانات افزایش بازار داشتند.

در عین حال نمادهای همچون پالایش نفت تبریز، گسترش نفت وگاز پارسیان و به‌پرداخت ملت جزو اندک سهم‌هایی بودند که روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشتند.

استخراج کانه‌های فلزی امروز جزو گروه‌های پیشرو درافزایش قیمت بودند؛ هرچند که تعدادی اندکی از سهم‌های این گروه با کاهش قیمت یا افزایش ناچیز روبرو شدند. کانه‌های فلزی نیز امروز شاهد معامله بیش از ۲۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بودند.

امروز در گروه فلزات اساسی نیز قیمت عمده سهم‌ها با افزایش روبرو شد؛ هرچند که تعدادی با افت قیمت کمتر از یک درصد روبرو بودند. فرآورده‌های نفتی در حالی امروز افزایش قمیت را تجربه کردند که تعدادی از نمادها مخصوصا نمادهای تاثیرگذار روی شاخص از جمله پالایش نفت اصفهان با صف خرید مواجه شدند.

بانکی‌ها نیز با روند قمیت افزایشی روبرو بودند؛ به طوری که بانک ملت ۴.۴ درصد، بانک تجارت که با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت بدون محدودت نوسان قیمت بازگشایی شده بود، بیش از ۹ درصد و بانک صادرات ۴.۷ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۷۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار ۱۱۷ هزار و ۹۳۵ را تجربه کرد.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۶.۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۱۶ واحد رسید. ارزش معاملات این بازار رقم ۴۷۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملاتش به ۵۴۵.۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.