صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم تسهیل‌گری کارگروه اشتغال استان برای ایجاد مشاغل جدید

استاندار تهران تاکید کرد

لزوم تسهیل‌گری کارگروه اشتغال استان برای ایجاد مشاغل جدید

استاندار تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در استان تهران برای ایجاد مشاغل جدید افزود: باید کارگروه اشتغال استان به عنوان تسهیل‌گر در مسیر ایجاد مشاغل جدید گام بردارد.

محسنی‌بندپی

به گزارش کسب و کار نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه شورای اشتغال استان تهران با تاکید بر لزوم حفظ مشاغل موجود و فعال در سطح استان تهران، گفت: باید از اشتغال در استان تهران صیانت کنیم و علاوه بر ایجاد شغل، تدابیری اتخاذ کنیم تا مشاغل موجود ریزش پیدا نکنند.

وی افزود: ۵۲ درصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ما سرمایه در گردش است و مشکلاتی که با بانک‌ها دارند. لذا باید بررسی کنیم این بنگاه‌ها و دستگاه‌های تولیدی که مشغول فعالیت و کار هستند، مشکلات‌شان چگونه حل می‌شود و از ایجاد بحران برای این مشاغل جلوگیری کنیم. در حقیقت باید به عنوان تسهیل‌گر به این بنگاه‌ها کمک کنیم.

استاندار تهران پیگیری ایجاد مشاغل جدید را یکی از مهم‌ترین اهداف کارگروه اشتغال استان تهران خواند و افزود: این کارگروه باید اشتغال را در بحث استانی و همچنین کشوری پیگیری کند و همه هم و غم خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد اشتغال جدید بکار گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی که در وزارت تعاون مشغول فعالیت بودم، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت در شش محور با موضوع اشتغال به امضا رسید که تبصره هجدهم این تفاهم‌نامه بسیار چشمگیر و راه گشاست، اما اگر تسهیلات از طریق سازمان مدیریت برای ایجاد مشاغل جدید پرداخت شود، زمان‌بر خواهد بود. لذا باید چنین موضوعاتی را در کارگروه اشتغال استان پیگیری کنیم و این جلسات به گونه‌ای باشد که بتوانیم یک میلیون و ۴۰۰ شغل سالیانه را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا ایجاد یک میلیون و ۴۰۰ شغل سالیانه نیازمند تدابیر جدی است و باید گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شود. در این میان مهم‌ترین تکلیف بر عهده استانداران است که باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی اقدام کنند.

محسنی بندپی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت استارت آپ‌ها، گفت: در بحث استارت آپ‌ها و مشاغل روستایی مرتبط با حوزه کشاورزی حتما باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود در استان تهران برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.