صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویکرد دانشگاه مبتنی بر کارآفرینی و استفاده از فناوری های نوین است

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان:

رویکرد دانشگاه مبتنی بر کارآفرینی و استفاده از فناوری های نوین است

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: امروز مسئولیت اجتماعی دانشگاه مبتنی بر رویکرد کارآفرینی و استفاده از فناوری های نوین در همه رشته های دانشگاهی است.

دکتر علیرضا بندانی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان متناسب با همین نیاز در صدد است که ماموریت‌ها و فعالیت‌های خود را تغییر دهد تا به عنوان دانشگاه کارآفرین و با مسئولیت جدید کار آفرینی را انجام دهد و بتواند ارتباط نزدیکی با جامعه و صنعت برقرار و با عبور از مدل‌های قدیمی، مدل جدیدی برای فعالیت خود ترسیم و توجه جدی به نیازهای اجتماعی و اقتصادی جامعه کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی دانشگاه سیستان و بلوچستان را به عنوان قطب وزین علمی و پژوهشی در منطقه جنوب شرق کشور معرفی کرد و اظهار کرد: این دانشگاه به دلیل برخورداری از امکانات و اساتید مجرب تنها به جایگاه آموزشی خود در استان بسنده نکرده و تلاش کرده است با توجه به پتانسیل‌ها و نیازهای منطقه همواره خدمات ارزشمندی را در راستای توسعه استان ارائه و در بحث بین‌المللی قدم‌های محکمی بردارد .
بندانی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ۷۰ مرکز آموزش عالی داشته و حدود ۱۱۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند .
وی با اشاره به ظرفیت عظیم علمی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در استان داشته و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان ما بومی هستند که مجموعه اینها سرمایه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود .
بندانی خاطرنشان کرد: تبدیل دانش به محصول و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه از اولویت‌های دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین بشمار می‌رود که دانشگاه‌های برتر نیز طی چندسال گذشته فعالیت‌های خود را در این مسیر قرار داده‌اند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانشگاهها باید با پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی به سمت دانشگاههای کارآفرین با سرعت بیشتری حرکت کنند.
وی درخصوص برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی بیان کرد: در ترم آینده زنگ‌کرسی با حضور تمامی دانشجویان و خارج از وقت کلاسی برگزار خواهد شد .
وی با تأکید بر لزوم شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های استان و همچنین توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای آن ابراز کرد: در حوزه فرهنگی تشکیل خانواده پایدار و طرح تعالی فرهنگی در حال اجرا و عملیاتی شدن است .
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه همواره تلاش داشته در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف و نظام آموزش عالی در استان گام بردارد .

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.