صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم دی ماه
خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم دی ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم دی ماه

بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در نشست نمایندگان تهران با سردار یزدی، تعیین جرایم تخلف از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، بررسی پنج طرح در فراکسیون مستقلین مجلس برای ارایه به نشست مشترک فراکسیون‌ها، اعلام وصول لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان خارجی، نامه ۵۵ نماینده به آملی لاریجانی برای رسیدگی به تخلفات احتمالی ریاست سازمان خصوصی‌سازی تخلفات و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوم دی ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صحن مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و نمایندگان لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)، انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت و … را به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار دادند.

ناطقین امروز مجلس

بختیار علت همراهی‌ نکردن با نمایندگان اصفهان در جریان استعفا را توضیح داد

سلیمی: «اشعری‌گری سیاسی» بزرگترین فتنه امروز و دیروز ماست

دامادی: به هر میزان می‌خواهید حقوق نجومی بگیرید اما دروغ نگویید

علیرضابیگی: اجرای الزامات FATF کشور را قفل کرده است

فرهنگی: بی‌احترامی به نمایندگان بی‌احترامی به مردم است

***

در جلسه علنی امروز  مجلس لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعلام وصول شد.

همچنین نمایندگان مجلس  از مجموع ۱۹۰ نماینده حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم با ۱۰۰ رای و علیرضا رحیمی نماینده تهران با ۷۴ رای به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت تعیین کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر از بررسی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در نشست نمایندگان تهران با سردار یزدی خبر داد و گفت: در این جلسه سردار یزدی توضیحاتی راجع به آسیب‌های اجتماعی تهران و اقدامات و فعالیتهایی که سپاه در این حوزه انجام داده ارائه کرد و نمایندگان تهران نیز در این جسله که به ریاست دکتر عارف برگزار شد پس از بیان نقطه نظرات خود انتظاراتشان را در این زمینه بیان کردند.

همچنین مهرداد لاهوتی از  بررسی پنج طرح در فراکسیون مستقلین مجلس برای ارایه به نشست مشترک فراکسیون‌ها خبر داد وافزود: در جلسه امروز فراکسیون مستقلین ۱۰ اولویت این فراکسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از رسیدگی به این اولویت ها قرار شد پنج طرح از سوی فراکسیون مستقلین به نشست مشترک فراکسیون ها ارائه شود.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

خدری: استعفای نمایندگان اصفهان در دستور کار مجلس قرار گیرد

تذکر نماینده صومعه سرا در مخالفت با طرح انتقال آب به سمنان

***

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای فروشندگانی که از پایانه‌ فروشگاهی استفاده می‌کنند، مشوق مالیاتی در نظر گرفتند که به موجب آن سازمان امور مالیاتی موظف است از هر ۱۰ صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه کشی برخط انتخاب کرده، دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده است را به حساب بانکی وی مسترد کند.

همچنین نمایندگان مجلس جرایمی را در صورت تخلف از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین کردند.

۵۵ نماینده در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار تشکیل شعبه ویژه ای برای بررسی تخلفات احتمالی درباره نحوه واگذاری‌ها در دوران ریاست پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی شدند.

این گزارش در حال تکمیل است…

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.