صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / توسعه “انکوباتور سلولی” برای کاشت در بدن
توسعه “انکوباتور سلولی” برای کاشت در بدن

توسعه “انکوباتور سلولی” برای کاشت در بدن

پژوهشگران "دانشگاه ایالتی تامسک"(Tomsk State University) و "دانشگاه علوم پزشکی سیبری"(Siberian State Medical University) در روسیه یک نوع جدید از "انکوباتور سلولی"(cell incubator) را ابداع کرده‌اند که می‌تواند به جای بافت‌های آزمایشگاهی در بدن قرار گیرد.

انکوباتور سلولی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مدگجت، انکوباتور مذکور توری مانند است و از رشته‌های نیکلید تیتانیوم(TiNi) که فقط ۲۵ تا ۴۰ میکرومتر است، ساخته شده. انکوباتور(Incubator) یک ابزار آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه‌های بیولوژی برای کشت و رشد دادن نمونه‌های زنده مانند سلول‌ها یا میکروب‌ها به کار می‌رود.

این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد ارگانیسم‌های زنده فراهم می‌کند. انکوباتور یکی از ابزارهای مهم در آزمایش‌های میکروبیولوژی، زیست‌شناسی سلولی و… به حساب می‌آید. این وسیله توسط پزشک کودکان فیلیپینی فه دل موندو(Fe del Mundo) اختراع شده است.

از آنجا که حجم تورها زیاد است، این دستگاه می‌تواند سلول‌های بسیار بیشتری از انکوباتورهای مشابه را پشتیبانی کند. انکوباتور جدید به گونه‌ای طراحی شده که در آن می‌توان از سلول‌های خود بیمار برای کاشت استفاده کرد و سپس صبر کرد تا سلول‌ها در واکنش‌گاه زیستی رشد کنند و در داخل انکوباتور گسترش یابند. سپس بافتی که توسط این انکوباتور ایجاد شده به بدن خود بیمار باز می‌گردد تا قسمت‌هایی از بدن بیمار را که زخمی است یا اگر بیماری خاصی دارد را درمان کند.

واکنش‌گاه زیستی یا رآکتور زیستی(Bioreactor) گونه‌ای از راکتورهای شیمیایی هستند که در آن واکنش‌های زیستی شبیه‌سازی می‌شوند.

“گئورگی دامبایف”(Georgy Dambayev)، استاد دانشگاه پزشکی سیبری گفت: پس از یک دوره انطباق، سلول‌های داخل انکوباتور شروع به کار می‌کنند و بخشی کوچک یا بخش کامل عضو آسیب دیده را با یک اثر درمانی خاص جایگزین می کنند. با گذشت زمان، کارایی دستگاه افزایش می‌یابد و انکوباتور همانند اندام‌های طبیعی در شرایط طبیعی عمل می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.