صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تشکیل دولت جدید لبنان قبل از پایان ۲۰۱۸ بعید است

تشکیل دولت جدید لبنان قبل از پایان ۲۰۱۸ بعید است

یک منبع سیاسی در لبنان اعلام کرد که تشکیل دولت جدید لبنان قبل از پایان سال جاری میلادی بعید است.

حریری و میشل عون

به گزارش کسب و کار نیوز، یک منبع سیاسی در لبنان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: اموری که مانع تشکیل دولت شده‌اند طولانی نخواهند بود زیرا که آن یک اختلاف ساده است و نیاز به رایزنی بیشتر با گروه‌های سیاسی درخصوص برخی از پست‌ها دارد.

این منبع همچنین اعلام کرد: سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان پیشنهاد داد که ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه این کشور پست وزارت صنعت را به جای محیط زیست برعهده بگیرد اما حزب سوسیال ترقی‌خواه مخالفت قطعی خود را با این مساله اعلام کرد.

منبع مذکور در عین حال خواستار بررسی اقداماتی فوری برای نجات سریع دولت شد چراکه وضعیت اقتصادی کشور نمی‌تواند تاخیر در تشکیل دولت را تاب بیاورد.

طبق گزارش این منبع، تماس‌ها میان گروه‌های سیاسی برای ایجاد راهکاری برای گره‌های جدید برقرار شده تا گروه‌ها در جهت منافع کشور و اجتناب از خطراتی که کشور را احاطه کرده از منافع خود بگذرند.

گروه اللقاء التشاوری (شش نماینده وابسته به حزب‌الله لبنان) روز شنبه موافقت خود را از “جواد عدرا” گزینه پیشنهادی میشل عون برای نمایندگی از آنها در کابینه پس گرفتند چراکه عدرا از پیوستن به گروه اللقاء التشاوری سرباز زده است.

میشل عون نیز درباره وضعیت تشکیل دولت تاکید کرد: نمی‌توانیم اوضاع دشوار کشور را نادیده بگیریم. بهتر است تلاش بیشتری برای رهایی از وضعیت موجود بکنیم و به ساحل امن برسیم.

وی افزود: زندگی به من آموخته هیچ سختی پایدار نمی‌ماند و هیچ آسانی همیشگی نیست.

حریری روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است تشکیل دولت متحد ملی این کشور پس از گذشت بیش از هفت ماه از اختلافات سیاسی درباره پست‌های وزارتی نهایی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.