صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بررسی فعالیتهای کمیته مالکیت فکری وزارت بهداشت/تاکید بر توجه به رشته‌های پایه در علوم‌پزشکی
بررسی فعالیتهای کمیته مالکیت فکری وزارت بهداشت/تاکید بر توجه به رشته‌های پایه در علوم‌پزشکی

در کمیسیون نخبگان صورت گرفت

بررسی فعالیتهای کمیته مالکیت فکری وزارت بهداشت/تاکید بر توجه به رشته‌های پایه در علوم‌پزشکی

فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر و کمیته مالکیت فکری و نوآوری وزارت بهداشت در نود و یکمین جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

ایده بازار فناوری سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر نسرین سلطانخواه، رئیس کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری در ابتدای این جلسه که به ارائه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ثبت اختراع در این حوزه اختصاص داشت، گفت: امیدواریم با احصاء گزارش‌های ارائه شده بتوانیم به ساماندهی بیشتر امور مربوط به ثبت اختراع در کشور اهتمام داشته باشیم.

در ادامه جلسه گزارش مسئولان دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت‌های دفتر مالکیت فکری این وزارت­خانه در خصوص ثبت ختراع ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به این نکته که دفتر مالکیت فکری وزارت بهداشت در سال ۹۶ راه اندازی شده است، این نکته نیز مورد اشاره قرار گرفت که کمیته مالکیت فکری و نوآوری وزارت بهداشت به همراه ۱۰ کلان منطقه نیز تشکیل شده است.

در ادامه این گزارش همچنین تاکید شد که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌­های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی ثبت اختراع با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO» صورت گرفته و با تشکیل بانک اطلاعاتی پژوهشگران حوزه بهداشت و درمان این دوره‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد و از اهداف مهم این دفتر، ترویج تفکر خلاق و تشویق به ثبت اختراع و تکمیل و آماده­‌سازی تمام حلقه‌­های فرآیند ثبت اختراع از ایده تا محصول در وزارتخانه است.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل بهره‌گیری از ظرفیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تحقیقات کاربردی، مأموریت بخشی هدفمند به مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور، توجه به رشته‌های پایه در علوم پزشکی، احصاء توانمندی‌های سایر دستگاه‌ها در اجرایی‌سازی اهداف، در نظر گرفتن امتیازات تشویقی برای ثبت پتنت، بهره‌گیری از پتنت به عنوان حلقه واسط برای ارتباط میان دانشگاه‌ها و سیاست‌گذاری برای تبدیل پتنت به محصول و تجاری‌سازی آن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.