یلدای بی آب

روز گذشته (جمعه) و در آستانه شب یلدا، بسیاری از نقاط شهر اصفهان دچار قطعی و یا افت شدید فشار آب بودند و برخی شهروندان عنوان کردند در تماس با شرکت آب فاضلاب به آنها اعلام شده که قطعی آب سراسری است و تا نیمه‌های بامداد نخستین روز زمستان مشکل برطرف خواهد شد.

آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص قطعی آب روز گذشته اصفهان در آخرین روز پاییز به خبرنگار ایسنا، گفت: اصفهان روز گذشته قطعی آب نداشت و تنها برخی مناطق با افت فشار و قطعی آب در طبقات بالا مواجه شدند، اما طبقات پایین مشکلی در تأمین آب نداشتند و این اتفاق همزمان با افزایش مصرف آب در شب یلدا اتفاق افتاد.

ناصر اکبری سیلابی شدن زاینده‌رود در محدوده پل زمان‌خان را رد کرد و گفت: تقریباً روزانه ۹ مترمکعب آب بر ثانیه از سد زاینده‌رود برای شرب تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود که به دلیل افزایش مصرف روز گذشته همانند روزهای تعطیل، میزان مصرف ۱۵ درصد بیشتر شده بود.

وی با بیان اینکه افزایش دمای هوا، فصول گرم و روزهای تعطیل در بالا رفتن مصرف آب نسبت به روزهای عادی تأثیرگذار است، گفت: از سوی دیگر روز گذشته به دلیل جشن شب یلدا مصرف آب در اصفهان بیشتر از روزهای عادی شد و در نهایت برخی مناطق دچار افت آب شدند.

تامین آب شرب اصفهان نیازمند همراهی مردم

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به حجم ۱۳۷ میلیون مترمکعبی ذخیره سد زاینده‌رود و کاهش آن نسبت به سال گذشته، این میزان آب به نوعی جوابگوی نیاز شرب مردم اصفهان نیست در این راستا شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان اصفهان تدابیر ویژه‌ای برای مدیریت آب در نظر گرفته‌اند.

اکبری با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال ۹۶ میزان آب دریافتی از سد زاینده‌رود برای شرب اصفهان ۲۰ درصد کمتر شده است، تأکید کرد: در این شرایط برای تأمین آب شرب ساکنان اصفهان بزرگ نیازمند همراهی مردم و مدیریت فشار و توزیع آب هستیم.

وی تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای متولی تحویل آب از سد زاینده‌رود به شرکت آب و فاضلاب است.

 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص تأمین آب شرب اصفهان از طریق چاه‌های ذخیره آب، گفت: متأسفانه وضعیت زیرزمینی آب اصفهان ویژه است و هر چه میزان برداشت‌ها از این منابع را متعادل و مدیریت کنیم به ذخیره این سفره کمک خواهیم کرد.

چاه‌های اصفهان در مدار بهره‌برداری نیستند

وی تأکید کرد: در حال حاضر به ندرت چاه‌های استان در مدار بهره‌برداری هستند و در تلاشیم با مدیریت توزیع با افت و یا قطعی آب همانند روز گذشته مواجه شویم.

اکبری با بیان اینکه هم‌اکنون منابع چاه‌های آب شرب استان در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد، گفت: از ۲۴۰ حلقه چاه موجود در استان، ۱۲۴ حلقه چاه به طور کامل خشک شده است، بنابراین باید حداقل ذخیره آب باقی مانده چاه ها را مدیریت و حفاظت کنیم.

جبران کمبود آب اصفهان با سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 

وی در خصوص ضرورت سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ (تونل گلاب دو)، گفت: متولی اجرای این پروژه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است و تقریباً سازه اصلی تونل به اتمام رسیده، اما اصل موضوع احداث تصفیه‌خانه سامانه دوم و خطوط انتقال آب آن است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأکید کرد: اگر امروز کمبود آب احساس شود از سد زاینده‌رود تا تصفیه‌خانه باباشیخعلی ۲۴ ساعت زمان می‌برد، درحالی‌که این زمان از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.