صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مراسم نکوداشت استاد معماری ایران برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت استاد معماری ایران برگزار می‌شود

به همت بنیاد نخبگان استان گلستان و با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم نکوداشت دکتر محمدامین میرفندرسکی، استاد معماری ایران برگزار می‌شود.

ابوالقاسم خزاعیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اهمیت نکوداشت و الگوسازی از سرآمدان ملی، اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان گلستان در راستای اقدام ملی ۵-۱-۴ سند راهبردی کشور در امور نخبگان و با هدف معرفی و تکریم سرآمدان و مشاهیر استانی و الگوسازی از آنان، برنامه تکریم و الگوسازی از دکتر محمدامین میرفندرسکی، استاد معماری ایران را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: زنده‌یاد دکتر میرفندرسکی، نسلی نو از معماران ایرانی را که در آثارشان به چیزی بیش از زیبایی بصری و کمپوزیسیون فرمی توجه می‌شد، تربیت کرد. آن‌ها این روش را “معماری انسانی” می‌نامیدند و مسائل اجتماعی، ادبیات، شعر و فلسفه را اساس مبانی نظری معماری خود قرار می‌دادند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با اشاره به اینکه او به‌عنوان “مرد معماری و مرمت ایران” شناخته‌شده است، خاطرنشان کرد: مراسم نکوداشت دکتر میرفندرسکی ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه پنج‌شنبه ششم دی ماه در محل تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار خواهد شد.

دکتر محمدامین میرفندرسکی در سال ۱۳۱۰ در شهر گرگان به دنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران به ایتالیا رفت و وارد دانشگاه دولتی فلورانس این کشور شد. در سال ۱۳۴۱ تحصیلات خود را در مقطع دکتری در رشته معماری و شهرسازی به انجام رساند.

از مهم‌ترین دستاوردهای کاری وی، ایجاد تحول در سیستم آموزش سنتی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان استاد مدعو در دانشکده معماری کمبریج و در سال ۱۳۶۴ در سمت استاد مدعو در پلی تکنیک معماری آکسفورد مشغول به تدریس بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.