صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عذرخواهی اشپیگل بابت انتشار مطالب ساختگی یک خبرنگار
عذرخواهی اشپیگل بابت انتشار مطالب ساختگی یک خبرنگار

عذرخواهی اشپیگل بابت انتشار مطالب ساختگی یک خبرنگار

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل امروز شنبه در یک مطلب ویژه‌ ۲۳ صفحه‌ای گزارش داد که که چطور یکی از خبرنگارانش که جوایزی نیز گرفته، برای سال‌ها مطالب ساختگی می‌نوشته است؛ این ضربه‌ای به اعتبار این رسانه است.

اشپیگل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلاس ریلوتیوس، خبرنگار مستعفی ۳۳ ساله هفته‌نامه اشپیگل به سرهم کردن مطالب و ابداع شخصیت‌ها در ده‌ها مقاله‌ای که در نسخه چاپی و اینترنتی این رسانه منتشر شد، اذعان کرده است.

سفیر آمریکا در آلمان جمعه در نامه‌ای به این نشریه آلمانی با درخواست برای تحقیقات جامع، به مطالب متعدد ساختگی درباره سبک زندگی آمریکایی اشاره کرد.

سفارت آمریکا در برلین هم با انتشار بیانیه‌ای نوشت: افشاگری‌های اخیر درباره مطالب کاملا ساختگی و ابداع جزئیات در “اشپیگل” طی هفت سال گذشته مایه نگرانی سفارت آمریکا شده است؛ خصوصا اینکه بسیاری از این مطالب جعلی روی سیاست‌های امریکا و بخش‌های خاصی از مردم آمریکا تمرکز داشتند.

از زمان افشای این رسوایی در روز چهارشنبه، سایر رسانه‌های جریان اصلی آلمان همانند “دی ولت” و “دی تسایت” که از کلاس ریلوتیوس به عنوان خبرنگار آزاد استفاده می‌کردند، به بررسی مطالبی که این خبرنگار برایشان نوشته بود، اقدام کردند.

مجله اشپیگل در سرمقاله‌اش نوشت که این مطالب شامل موضوعاتی چون ایتام سوریه و بازماندگان هولوکاست می‌شده و بدترین بلایی است که ممکن است بر سر تیم تحریریه بیاید.

اشپیگل همچنین باید این اشتباه عذرخواهی کرد و وعده داد تا هر آنچه می‌تواند برای افزایش دوباره اعتماد انجام دهد.

کلاس ریلوتیوس در هفت سال گذشته برای نشریه اشپیگل کار می‌کرده و جوایز متعددی بابت روزنامه‌نگاری تحقیقی دریافت کرده است، از جمله جایزه سال روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۴ سی‌ان‌ان.

این رسوایی پس از آن فاش شد که یکی از همکاران ریلوتیوس که با او روی مطلبی درباره مرز آمریکا – مکزیک کار می‌کرد، برخی از جزئیات گزارش ریلوتیوس را زیر سوال برد. این همکار ریلوتیوس در نهایت رد دو منبع را که این خبرنگار در مطالب ماه نوامبر به آنها استناد ‌کرده بود، پیدا کرد. هر دوی آنها تاکید کردند که هرگز با ریلوتیوس دیداری نداشتند. اشپیگل نوشت: ما بسیار خوش شانسیم که یکی از کارکنان خودمان متوجه این مساله شد.

انتهای پیام       

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.