صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویداد کارآفرینی اسلوب برگزار شد
رویداد کارآفرینی اسلوب برگزار شد

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی

رویداد کارآفرینی اسلوب برگزار شد

رویداد کارآفرینی اسلوب با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، مد و پوشاک، فناوری‌های آموزشی، کمیک (پی نما) در پارک ملی علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

 رویداد کارآفرینی اسلوب توسط شتابدهنده شکوفا پارک ملی علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی طراحی‌شده است و هدف اصلی آن جذب تیم‌های استارتاپی مستعد و جدی با ایده مطلوب برای استقرار در شتابدهنده این پارک است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری ایرانیان موفق، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نخستین پارک ملی است که در حوزه صنایع فرهنگی فعالیت می‌کند و استارتاپ‌ها و شرکت‌ها را در پیشبرد اهداف کسب‌وکارشان هدایت کرد. محورهای این رویداد شامل گردشگری، مد و پوشاک، صنایع‌دستی، فنّاوری آموزشی و کمیک (پی‌نما) است.

رویداد کارآفرینی اسلوب از دو مرحله کارگاه‌های آموزشی و کار تیمی تشکیل شده بود. مرحله نخست در یک روز برگزار شد و هدف آن نیز آموزش شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مختلف کارآفرینی توسط اساتید برجسته برای آمادگی حضور و فعالیت در کار تیمی است.

در سه حوزه اصول کار تیمی، تشخیص فرصت کارآفرینی، اصول نوآوری و خلق به شرکت‌کننده‌ها آموزش داده شد. افراد در این کارگاه ایده‌پردازی را آموزش می‌بینند و طی یک هفته تا مرحله دوم رویداد ایده‌های خود را ارسال می‌کنند. حضور در کارگاه برای تمام شرکت‌کنندگان رویداد الزامی بوده و افرادی که در کارگاه شرکت نکنند، حق حضور در مرحله دوم (کار تیمی) را نخواهند داشت.

مرحله دوم کار تیمی است. این مرحله در ۳ روز متوالی به‌منظور دست‌یابی به خروجی نهایی برگزار شد. در روز نخست ایده‌هایی که در طول هفته گذشته ارسال شده و مورد تأیید تیم ارزیابی قرار گرفته است، ارائه شده و صاحبان ایده به تیم‌سازی می‌پردازند. برای بازدهی بهتر باید تعداد اعضای تیم بین ۳ تا ۷ نفر باشد. پس از تیم‌سازی، طراحی مدل کسب‌وکار به تیم‌ها آموزش داده شد.

در روز دوم، تیم‌ها با مشاوره منتورها و همت خودشان به پرورش مدل کسب و کار خود می‌پردازند. در طی فرایند، کار گروهی و جدیت افراد رصد و سنجیده شد. در روز سوم یا آخر، تیم‌ها به ادامه کار گروهی خود می‌پردازند و پس از گذران کارگاه نحوه ارائه، نزد داوران به ارائه کار خود می‌پردازند. در نهایت تیم‌های برتر به انتخاب داورانی که از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و اساتید هستند، معرفی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

۵ تیم برتر مجوز استقرار در دوره پیش‌شتابدهی مرکز شکوفا را دریافت می‌کنند. همچنین ۳ تیم برتر پس از دوره پیش شتابدهی جایزه نقدی یک میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. تمام اعضای ۳ تیم برتر در اکوکمپ متین آباد اصفهان اقامت یک روزه و بلیط رایگان سرگرمی زیپ‌لاین را نیز جایزه گرفتند.

رویداد کارآفرینی اسلوب ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۷ با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی، مد و پوشاک، فناوری‌های آموزشی، کمیک (پی نما) در پارک ملی علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند+جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ،نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.