صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جایگاه ملی دانشگاه شهیدبهشتی بر اساس انتشار مقاله در “نیچر”

جایگاه ملی دانشگاه شهیدبهشتی بر اساس انتشار مقاله در “نیچر”

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی نیچر در سال ۲۰۱۷، دانشگاه شهید بهشتی در شاخص «انتشار مقاله در فهرست شاخص نیچر» جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

تقلب علمی / مقاله

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر بابک شکری با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی در سال ۲۰۱۷ و بر اساس این شاخص با انتشار ۱۴ مقاله در فهرست شاخص نیچر بعد از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دانشگاه تهران دارای رتبه سوم در کشور است. در این سال دانشگاه‌­های شیراز، صنعتی شریف و تربیت مدرس به ترتیب در جایگاه چهارم، پنجم و ششم قرار گرفتند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، افزود: همچنین در بازه زمانی اول اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸، دانشگاه شهید بهشتی با انتشار ۱۷ مقاله در رتبه سوم قرار گرفت. لازم به ذکر است در دو سال اخیر دانشگاه شهید بهشتی در حوزه علوم فیزیکی در رتبه دوم قرار دارد.

شکری در خصوص «فهرست شاخص نیچر» خاطرنشان کرد: انتشارات نیچر دارای فهرستی به نام فهرست شاخص است؛ این فهرست شامل برترین نشریاتی است که توسط انتشارات نیچر منتشر می‌شوند (ازجمله ۲ نشریه مهم Science و Nature). انتشارات نیچر ۱۴۹ نشریه منتشر می‌کند که ۸۲ نشریه در فهرست شاخص نیچر قرار دارند. این انتشارات بر اساس مجموع درصد نویسندگان مقاله­‌های منتشرشده هر موسسه یا کشور در فهرست شاخص نیچر، یک رتبه‌بندی از موسسه‌ها و کشورها در هرسال ارائه می­­‌کند که ایران در سال ۲۰۱۷ در رتبه سی و چهارم این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.