صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بیش از ۶۰ معترض و پلیس در درگیری‌های کاتالونیا زخمی شدند
بیش از ۶۰ معترض و پلیس در درگیری‌های کاتالونیا زخمی شدند

بیش از ۶۰ معترض و پلیس در درگیری‌های کاتالونیا زخمی شدند

در جریان درگیری میان پلیس و معترضان کاتالونیایی در اعتراض به برگزاری نشست مقام‌های اسپانیا در بارسلون با مقام‌های این منطقه خودمختار، بیش از ۶۰ تن زخمی و ۱۳ تن نیز دستگیر شده‌اند.

تظاهرات بارسلون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جلسه هفتگی کابینه اسپانیا به طور معمول در مادرید برگزار می‌شد اما دولت سوسیالیست پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا این بار تصمیم گرفت تا جلسه را در بارسلون، مرکز کاتالونیا برگار کند تا تنش میان دولت مرکزی و این منطقه کاهش یابد اما به گفته حامیان جدایی طلبی، این اقدام از سوی دولت مادرید تحریک آمیز بوده است.

برگزاری این جلسه باعث خشم کاتالونیایی‌ها شده و آنها با پلیس که برای متفرق کردنشان از گاز اشک آور استفاده کرده بود، درگیر شدند؛ در جریان این درگیری، ۶۲ تن از جمله ۳۵ افسر پلیس زخمی و ۱۳ تن هم دستگیر شدند.

یکی از معترضان در این راهپیمایی گفت:‌ این یک اقدام تحریک آمیز است. آنها ما را تحریک می‌کنند.

۴۰ هزار تن از معترضان در یک راهپیمایی صلح آمیز اقدام به راهپیمایی کرده و پیام قاطعشان این بود: بیایید رژیم اسپانیا را سرنگون کنیم.

اما در کنار این راهپیمایی صلح آمیز، برخی از معترضان اقدام به پرتاب سنگ به سوی افسران پلیس کرده و به دنبال از میان برداشتن یک مانع بودند که چند صد متر با محل برگزاری نشست فاصله داشت.

سانچز و یوآخیم تورا، رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا تعهد خود را بابت مذاکره‌ای موثر به منظور حل مناقشه موجود ابراز کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.