صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رانندگان از تونل “بورینگ” ناراضی بودند
رانندگان از تونل “بورینگ” ناراضی بودند

رانندگان از تونل “بورینگ” ناراضی بودند

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه تونل "بورینگ"، رانندگان از شرایط این تونل ابراز نارضایتی کردند.

بورینگ

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از دیلی‌میل، تونل زیرزمینی شرکت “بورینگ”(Boring) پس از هیاهوی بسیار افتتاح شد و طبق وعده “ایلان ماسک”(Elon Musk)، مدیرعامل این شرکت مورد استفاده عمومی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد رانندگان، از این تونل رضایت کافی نداشته‌اند.

رانندگان، سفر خود را پر از دست‌اندازهای غافلگیرکننده توصیف کرده‌اند زیرا هر خودرو، به چرخ‌های ردیابی مجهز بود تا به حرکت آن در امتداد بخش‌های بتنی تونل کمک کنند و به تعبیری، وظیفه پشتیبانی را از خودرویی که راننده آن به بیماری حرکتی مبتلاست، بر عهده داشته باشند.

مسافران به جای سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت، مجبور شدند با سرعتی بین ۴۰ و ۵۰ مایل بر ساعت رانندگی کنند.

خودروهای الکتریکی که تنها وسایل نقلیه مناسب برای سفر در این تونل هستند، باید به چرخ‌هایی مجهز باشند که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه دارند. هر خودرو برای رانندگی در این تونل، به یک راهنمای افقی چرخ مجهز می‌شود که برای نگه داشتن خودرو روی ریل‌های بتنی به کار می‌رود.

حتی ایلان ماسک هم اعتراف کرد که در افتتاح تونل زیرزمینی که خود آن را “حلقه”(loop) می‌نامد، همه چیز مطابق برنامه پیش نرفته و طرح آزمایشی، بسیار دشوار بوده است. ماسک باور دارد که بخشی از این دست‌اندازها به خاطر مشکل ماشین راه‌سازی بوده است.

وی در مصاحبه‌ای گفت: این تونل، بیشتر از این که یک تونل زیرزمینی باشد، یک بزرگراه زیرزمینی است. برای سفر در این بزرگراه، نیازی به داشتن توقف‌های بسیار نیست. سرعت در مسیرهای اصلی، فوق العاده بالاست و تنها هنگام خارج شدن از سیستم حلقه‌ای باید از سرعت خودرو کاسته شود.

شرکت بورینگ در طول دو سال گذشته، ۱۰ میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده است. هدف ابتدایی ماسک از ساخت این تونل، فراهم کردن امکان رانندگی با سرعت بالا و هزینه کم بوده است.

در توئیت ایلان ماسک آمده است: عابران پیاده‌ای که مایل به استفاده از این تونل هستند نیز باید سوار خودروی الکتریکی شوند و خودروهایی به طور پیوسته در حال گردش خواهند بود تا به عبور عابران و دوچرخه‌سواران کمک کنند.

ایلان ماسک در مراسم افتتاحیه، نخستین رانندگی در تونل را یک لحظه حماسی و یک پیروزی توصیف کرد و افزود: این تونل به خوبی کار می‌کند و نخستین نمونه از تونل حلقه‌ای شرکت بورینگ است.

این طرح آزمایشی نشان داد که تونل بورینگ، هنوز مراحل بسیاری را تا کامل شدن در پیش دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اولویت ها و اهم برنامه های مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن احمدی صبح امروز طی سخنانی در جمع مدیران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.