صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی مالی قرار دارند/حدود ۴۷ درصد بودجه سال را دریافت کردیم
دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی مالی قرار دارند/حدود ۴۷ درصد بودجه سال را دریافت کردیم

رئیس دانشگاه علم و صنعت با انتقاد از عدم تخصیص به موقع بودجه

دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی مالی قرار دارند/حدود ۴۷ درصد بودجه سال را دریافت کردیم

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی مالی قرار دارند تاکید کرد: متاسفانه با گذشت حدود 9 ماه از سال تنها حدود 47 درصد از بودجه جاری را دریافت نمودیم که این مسئله فشار سنگینی از لحاظ مالی به دانشگاه‌ها وارد کرده است.

دکتر جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها حدود ۷۰ درصد تخصیص یافته است. یعنی سازمان برنامه و بودجه به قول خود در این زمینه عمل کرده است اما مشکلی که وجود دارد خزانه گام بعدی یعنی واریز بودجه را انجام نداده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ در ماه جاری دانشگاه‌ها با مشکلات شدید بودجه‌ای مواجه هستند و هنوز برای این ماه بودجه خود را دریافت نکرده‌ایم و به شدت تحت فشار هستیم و به مشکلات جدی مالی رسیدیم. امیدوار هستیم مسئولان توجه جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه با گذشت ۹ ماه از سال حدود ۴۷ درصد بودجه جاری را دریافت کردیم گفت: این در حالیست که باید ما حدود ۷۰ درصد بودجه امسال را دریافت می‌کردیم و در حال حاضر بدهی‌هایی که به خارج از دانشگاه و اساتید و سازمان‌های مرتبط با دانشگاه و طرف قرارداد در خصوص خرید و نگهداری تجهیزات داریم با مشکل مواجه شده است و امیدوار هستیم قولی که سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت این مبلغ تا یک ماه آینده به دانشگاه‌ها داده است عملی شود. اما امروز در شرایط بحرانی قرار داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.