صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۵۰ درصد نیروی کار کشور متقاضی پشت میز نشینی هستند
۵۰ درصد نیروی کار کشور متقاضی پشت میز نشینی هستند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت

۵۰ درصد نیروی کار کشور متقاضی پشت میز نشینی هستند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: 50 درصد نیروی کار متقاضی اشتغال کشور را یقه سفیدها تشکیل می دهند که تصور انجام کار یدی و مهارتی در مورد این عده وجود نداشته و متقاضی پشت میز نشینی هستند.

جمشید انصاری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از وجود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیروی بیکار در بازار کار کشور خبر داد و اظهار داشت: امکان جذب حدود ۳ تا ۴ درصد این رقم در بدنه دولت وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی اعلام کرد: حدود ۳۰ درصد از این متقاضیان اشتغال دارای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکتری هستند.
انصاری گفت: دولت با احتساب نیروهای مسلح ۳ میلیون نفر کارمند دارد و هر سال حدود ۱۰۰ هزار نفر از سیستم دولتی بازنشسته و خارج می شوند.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشکل اصلی را خروجی دانشگاه‌ها دانست و گفت: تعداد دانشجویان دوره تکمیلی ایران به اندازه آمریکا است در حالی که جمعیت ما به صورت تقریبی یک سوم این کشور است.
وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی گفت: دولت قصد دارد تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را با آموزش مهارت های کاربردی در برخی از مراکز صنعتی بکار گیرد ولی این طرح آنطور که باید جا نیفتاده است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: اولین درخواست مردم استان اشتغال است و گاهی با خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که چند فرزند لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترای بیکار در خانه دارند.
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم با اشاره به افزایش دانش آموختگان دانشگاهی افزود: برای اشتغال تحصیلکرده‌ها باید چاره اندیشی شود.
معاون رئیس جمهوری امروز در شورای اداری استان آذربایجان شرقی شرکت و سخنرانی می کند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.