به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر زالی در نشست تخصصی فرصتها و چالشهای کارآفرینی محور منطقه سیستان ادامه داد: کارآفرینی دارای سه لایه است که لایه اول مربوط به نگرشهای انسان و میزان خطرپذیری مردم در مورد راه اندازی کارجدید بوده، لایه دوم میزان فعالیتها و روشهایی است که باید منجر به عمل شود و لایه سوم نیز مربوط به خروجی رفتار محسوب میشود.
زالی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته نگاه مردم ایران به کارآفرینی نگاهی مثبت بوده است و نشان میدهد که ما جزو کشورهایی هستیم که قابلیت کارآفرینی را داریم.
وی گفت: در دنیا بیش از ۴۰ درصد مردم براساس قصد کارآفرینی وارد کسب و کار می شوند.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: معروفترین شاخص کارآفرینی استارت آپ محسوب میشود و رتبه ایران در بین ۵۰ کشور جهان رتبه ۲۵ است که نشان میدهد جوانان چقدر استارت آپی میاندیشند.
وی ادامه داد: قالبا کارآفرینی که در کشور انجام میشده به شکل اجباری بوده یعنی افراد با دایرکردن یک بنگاه، آژانس و… کار انجام میداده اما با افزایش تورم و گرانی اجاره و مسایلی از این دست، هر کسی نمیتوانسته وارد این جرگه شود و اکنون کارآفرینی مقداری دانشبنیان شده است.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: نرخ کارآفرینی فرصت گرایی ایران چیزی حدود شش درصد است.
دکتر زالی گفت: از هر ۱۰۰ استارت آپ حدود ۴ مورد به بازار بینالمللی فکر میکنند و بقیه معطوف به بازارهای داخلیاند که باید کمک کنیم تا جوانان بینالمللیتر فکر کنند.
انتهای پیام