صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / فقر مهارت در نسل جدید فراگیر شده است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

فقر مهارت در نسل جدید فراگیر شده است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته تکیه بر نیروی انسانی ماهر است. اگر امروز مالزی، ژاپن و آلمان در صنعت رشد کرده‌اند به دلیل برنامه‌ریزی در حوزه آموزش مهارت به نیروی کار است.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه البرز، سلیمان پاک‌سرشت امروز ۲۹ آذر در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی که در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج برگزارشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور استفاده از پتانسیل داخلی، نیروی انسانی و مهارت آموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: آنچه که ما را به عنوان متولیان مهارت آموزی نگران می‌کند این است که به این مهم آنطور که باید توجه نشده است و در واقع مهارت آموزی و فقر مهارت مسئله کشور در نظر گرفته نشده است.

این مسئول بیان کرد: رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته، تکیه بر نیروی انسانی ماهر است، اگر امروز مالزی، ژاپن و آلمان در صنعت رشد کرده‌اند به دلیل برنامه‌ریزی در حوزه آموزش مهارت به نیروی کار است.

پاک‌سرشت تاکید کرد: مهارت آموزی باید به یک مسئله و دغدغه ملی تبدیل شود، متاسفانه فقر مهارت به دلیل بی توجهی به این مسئله در نسل جدید فراگیر شده است و این معضلی جدی برای جامعه است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: امروز باید به این باور برسیم که سرمایه‌گذاری آموزشی بدون در نظر گرفتن مهارت فایده‌ای ندارد. چرا سیستم آموزشی کشور باید به‌گونه‌ای پیش برود که ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان نیاز به مهارت‌آموزی داشته باشند؟ باید یک بازنگری در آموزش و پروش صورت بگیرد.

وی در ادامه از آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت‌آموزی افراد جامعه سخن به میان آورد و گفت: این سازمان آمادگی لازم را دارد که در این مقطع حساس با مهارت‌آموزی به افراد جامعه از میزان بیکاری بکاهد و در مسیر اشتغالزایی گام بردارد. البته این هدف تنها با همت و یاری مسئولان اجرایی می‌شود و در برنامه توسعه و برنامه بودجه باید مسئله افزایش اعتبار این سازمان در نظرگرفته شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به شرایط جامعه بهترین فرصت ایجاد شده تا ثابت کنیم که مهارت‌آموزی، دانایی در کنار توانایی است. البته با توجه به تغییر دنیا و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن قطعا تغییراتی در نحوه و نوع مشاغل ایجاد می‌شود که باید آمادگی فرهنگی و لجستیکی لازم برای مواجه با این تغییرات را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.