صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شورای امنیت نشست درباره تونل‌های حزب‌الله را بدون هیچ محکومیت با ابراز نگرانی خاتمه داد

شورای امنیت نشست درباره تونل‌های حزب‌الله را بدون هیچ محکومیت با ابراز نگرانی خاتمه داد

شورای امنیت که بنا به درخواست آمریکا و اسرائیل برای بررسی تونل‌های منسوب به حزب‌الله لبنان تشکیل جلسه داده بود بدون انتشار بیانیه یا محکومیت یا ابراز نگرانی به جلسه خود خاتمه داد.

شورای امنیت

به گزارش کسب و کار نیوز، این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نشست اعضای شورای امنیت را به محکومیت اقدامات حزب‌الله لبنان، درج نام آن در لیست سازمان‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های شدید علیه این گروه فراخوانده بود.

شورای امنیت در جلسه‌ شب گذشته خود تنها از لبنان خواست اجازه ندهد از خاک این کشور برای اقدامات خصمانه استفاده شود و در عین حال بر حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر هر هجمه‌ای تاکید کرد.

شورای امنیت افزود، اسرائیل هر آنچه ضروری باشد برای حمایت از مردم و مرزهایش به کار خواهد گرفت.

اما نکته مورد توجه در نشست شورای امنیت اظهارات منصور العتیبی، نماینده کویت بود که گفت، لبنان در معرض تجاوزات و نقض‌های مداوم ارتش اسرائیل قرار دارد. لبنان حق دارد خاکش را از اشغالگری آزاد کند و نمی‌توان این اقدام را تروریستی دانست.

العتیبی به ۲۰۰۰ ساعت پرواز در حریم هوایی لبنان و نقض‌های سازمان‌های جاسوسی اسرائیل در دو طرف مرزها پرداخت و ضمن محکوم کردن نقض‌های دریایی، زمینی و هوایی اسرائیل علیه لبنان شورای امنیت را به ممانعت از این تحولات فراخواند و بر حق لبنان در آزادسازی خاکش تاکید کرد.

اما نیکی هیلی، نماینده آمریکا اظهار کرد، حزب‌الله تهدیدی جدی برای اسرائیل است.

دی لاکروا، نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز تصریح کرد، باید خویشتن‌داری در مرزهای جنوبی لبنان حفظ شود و میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در راستای ممانعت از هرگونه تنش و درگیری در نزدیکی خط آبی عمل کند.

پییر لاکروا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عملیات حفظ صلح نیز گفت، دو طر تاکید کرده‌اند که تمایلی به تنش ندارند.

رژیم صهیونیستی چهارم دسامبر عملیات “سپر شمال” را برای نابودی تونل‌های منتسب به حزب‌الله آغاز کرده و مدعی شده، چهار تونل را تاکنون شناسایی کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.